Conform datelor transmise de de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), piața auto din România a înregistrat o creștere de 33,38% în luna septembrie comparativ cu aceeași perioadă din 2021. În schimb, pentru prima dată, piața de mașini second-hand a continuat să scadă.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi pe piața locală au atins un volum de 11.927 de unități. Per total, în primele nouă luni din 2022, românii au achiziționat 95.276 de mașini, în creștere de la 88.262 unități în perioada similară din 2021.
Datele ACAROM arată că Dacia continuă să fie cea mai vândută marcă în România
În ceea ce privește autoturismele second-hand, pentru prima oară în România, volumul acestora a atins în septembrie 2022 nivelul de 28.579 de unități, arată datele ACAROM. Asta înseamnă o scădere cu 18,63% comparativ cu aceeași lună a anului precedent.
Și pe primele opt luni din 2022 înmatriculările de autoturisme second-hand înmatriculate pentru prima oară în România au scăzut cu 20,69%, la valoarea de 241.992 unități, de la 305.140 unități în perioada similară din 2021.
Și în luna septembrie, potrivit Profit.ro, cea mai vândută marcă a fost tot Dacia (3.561 unități), care continuă să dețină o treime din piață. Pe locurile următoare s-au situat Toyota (942 de unități), Skoda (897), Volkswagen (894), Hyundai (866), Renault (799) și Ford (779).
Iată cum se prezintă clasamentul pe mărci în intervalul ianuarie-septembrie 2022:
1. DACIA = 27.709 unități
2. Toyota = 7.802 unități
3. Hyundai = 7.473 unități
4. Ford = 6.845 unități
5. Skoda = 6.405 unități
6. Volkswagen = 6.136 unități
7. Renault = 5.429 unități
8. Peugeot = 2.802 unități
9. Mercedes-Benz = 2.669 unități
10. Kia = 2.166 unități.