Noua Mazda 2 se aliniază la noul limbaj de design al companiei, dar și la strategia japonezilor de a păstra motorizări tradiționale în configurație. În plus, păstrează plăcerea la șofat a precedentei generații.
Din punct de vedere al designului, noul model se aliniază imaginii recente de marcă lansată cu Mazda 6. Am apreciat cu fiecare ocazie stilul ”Kodo” pe berlina de clasă medie, dar și pe compacta ”3”. În cazul noului 2 regăsim aceleași detalii, cum ar fi calandrul ”în V”, cromat, sau aripile față arcuite. O oarece problemă este că, de data aceasta, proporțiile nu mai lucrează 100% în favoarea întregului ansamblu – căci nu vorbim aici de o caroserie lungă, lată și joasă, ci dimpotrivă, ceea ce face ca acest tip de design să-și arate oarecum limitele. Luați spre exemplu farurile – nu mai sunt la fel de alungite, ceea ce mai diminuează din senzația de dinamism. Dar asta nu înseamnă că Mazda 2 nu arată foarte bine, cel puțin în raport cu alte modele din segment. Inclusiv spatele, deși nu iese în evidență prin detalii deosebite, afișează o dispunere destul de inspirată a elementelor, trasând o atitudine destul de atletică.
Habitaclul este o versiune la scară mai mică a celui de la Mazda 3. Japonezii s-au mai inspirat de ici, de acolo, dar din fericire de la mărci cu pretenții – vezi Audi. Planșa de bord este desenată în stil minimalist, foarte reuși, cu trei aeratoare mari circulare și încă unul discret disimulat, pentru a nu strica impresia generală. Tabloul de bord include un vitezometrul rotund înconjurat de două alveole trapezoidale. Turometrul este mic și are afișaj digital, nefiind foarte ușor de urmărit. Am fi preferat un layout diferit, cu turometru analog, central și vitezometru digital, care este disponibil în ofertă, dar pe o versiune superioară. Noi am testat nivelul de echipare ”Hazumi”, care se remarcă printr-o combinație cromatică alb-roșu la interior, o pată de culoare foarte bine-venită. Nici în ceea ce privește materialele folosite nu avem ce reproșa. Mazda a combinat inspirat diverse tipuri de plastic, care arată foarte bine împreună – am îndrăzni să afirmăm că este vorba de unul dintre cele mai reușite habitacluri din această clasă.
Partea de multimedia este bine reprezentată, cel puțin începând cu nivelul de echipare ”Attraction”, care dispune de ecran tactil de 7 inci și unitate de comandă HMI (”Human Machine Interface”). Melomanii își vor găsi ”prietenul” ideal în noua Mazda 2, care poate fi echipată cu CD-player, conexiune Bluetooth, mufă AUX și două (!) porturi USB.
Poziția la volan este destul de înaltă – nu specific Mazda, dar în linie cu acest segment (și să nu uităm că acum două generații modelul 2 era un fel de micro-monovolum). Din păcate, nici la această generație volanul nu dispune de reglaj pe adâncime, ceea ce limitează unor șoferi găsirea unei poziții ideale de șofat.
Acest material a fost publicat în numărul 36 al revistei AUTO pro.