AUTOpro
Test scurt AUTO pro Exclusiv Test drive Teste in premiera

Drive contact AION UT – Mașina cu „ochi de bufniță”!

AION UT - Drive contact

AUTOPro a condus și noul AION UT, un SUV mai mic decât V și care își propune să atace segmentul B-SUV, care este foarte populat de toți producătorii de pe piață. Cu ce vrea UT să cucerească opțiunea europenilor? Avem mai jos câteva răspunsuri…

Dan Vardie, München, Germania

GAC – Guangzhou Automobile Company – ne-a oferit în premieră europeană și posibilitatea unui test cu foarte noul AION UT. În fapt, atât de nou încât gazdele noastre ne-au rugat să înțelegem că vom conduce un automobil de preserie cu specificație europeană (și nu unul vândut pe piața chineză) care a fost adus special din China pentru acest test în premieră. După ce l-am condus și am văzut cât de bine „închegată” este mașina de preserie, ne-am întrebat cum va fi cea de serie…

AION UT - Drive contact

Primul contact vizual este dominat de farurile care au forma unui „ochi de bufniță”- după cum spune chiar producătorul. Este cu adevărat un look inedit, enigmatic – mai ales când se declanșează semnalizatorul care arată ca și cum „clipește” pasărea! – și aproape hipnotic. După ce scapi din mrejele farurilor descoperi o silueta bine desenată a unui SUV de 4,2 m care vrea să fie remarcat de europeni într-un segment B-SUV unde găsim o pleiadă de competitori – BYD Atto 2, de exemplu  – dar și de hatch-uri cu care AION UT poate fi comparat – BYD Dolphin sau chiar VW ID3. Avantajul de fi comparat cu o varietate atât de largă de modele se datorează acestei caroserii bine gândite să aibă un apeal atât de variat.

AION UT - Drive contact

Tot la capitolul interesant sunt și stopurile cu „pixeli” numite „Digital Dot Matrix Geometric Pattern”, care au intrat în modă datorită începutului erei computerelor, dar și datorită noului Grande Panda, care afirmă că aceste pătrățele de LED reflectă geamurile micuțe de la fabrica istorică de la Mirafiori. Apropo de Italia, producătorul chinez susține că look-ul noului UT a fost inspirat de lumea modei din Milano…

Ca și la „fratele” mai mare AION V, look-ul „eye catchy” de la exterior se regăsește și la interior, doar că sunt alte nuanțe. Avem aceeași calitate remarcabilă a materialelor folosite la interior și în AION UT, însă cromatica este mai puțin reușită. Chiar și formele planșei de bord nu mai sunt atât de reușite ca la celălalt model. Însă designul și culorile pot fi pe placul cuiva, dar nu și pe al altcuiva. Spațiul interior este la fel de generos.

AION UT - Drive contact

Deși este mai scurt, ampatamentul lui AION UT este foarte lung – 2,7 m, generând un spațiu incredibil de generos pentru pasagerii din spate. Scaunele au un suport lateral special pe care producătorul îl numește „Butterfly ergonomic seats”. Avem același acoperiș panoramic impunător și posibilitatea de a rabata complet scaunele pentru a oferi un spațiu plat unde se poate înnopta confortabil. Nu mai puțin de 24 de stații de depozitare există la bord, iar portbagajul la peste 350l este generos.

Partea digitală este preluată de la AION V, având același ecran central de 14,6” de la care se poate comanda practic orice din ce există la bordul automobilului. Se adaugă ecranul instrumentar de bord de 8,88”. Sistemul primește numeroase aplicații și are și un App propriu care face conexiunea cu mașina de la distanță. Este o mașină cu capabilități autonomous L2, care îi conferă un pachet ADAS de top.

AION UT are un propulsor de 135 CP – mai mic decât modelul V – dar poate urca la 100 km/h în 7,3 sec mulțumită unei mase mai reduse de 1500 kg. Autonomia WLTP a modelului pe care l-am condus este de 420 km oferită de o baterie LFP de 60 kWh care poate fi încărcată DC Fast Charge 30%-80% în 24 min, cifre ușor sub cele ale modelului V.

Însă condusul lui AION UT s-a dovedit a fi absolut comparabil cu cel al lui V. Avem același drive plăcut, lin și lipsit de vibrații sau zgomote care să perturbe armonia celor din cabină. Am redescoperit accelerațiile oricând este nevoie și rularea la viteze remarcabile pe autostradă.

Gazdele noastre nu ne-au oferit prețul de plecare al noul model. Evident, este așteptat să fie sensibil mai mic decât cel al lui AION V însă depinde cu cât. În China, AION UT are plecarea de la 13.900 $ (USD), însă versiunea europeană are alt preț, la care se adaugă și supra-taxele pe care le-a impus Comisia Europeană – 31% în cazul GAC. Gazdele noastre ne-au promis că vom fi primii care vom afla prețul european al noului AION V.

Articole similare

Test drive în premieră Caselani Type HG – Frumusețe rară

Filip Sîrbu

EXCLUSIV – Interviu cu Arnaud Belloni, Director de marketing global al mărcii Renault: „Sunt un mare iubitor de mașini și pentru mine toate sunt la fel de importante”

Mihai Morcovescu

Smart move!

Stan Robert