După ce a generat cea mai mare rechemare din industria auto din cauza defectelor la airbaguri, Takata a falsificat și testele privind calitatea centurilor de siguranță. Investigația a fost demarată în octombrie 2020.
Joyson anunță că a descoperit în urma unei investigații care a durat aproximativ opt luni că Takata și testele privind calitatea centurilor de siguranță, după ce în 2019 a generat cea mai mare rechemare în service a mai multor mașini echipate cu airbagurile lor.
După preluarea a două unități de producție ale Takata, Joyson a verificat testările efectuate pentru controlul calității și a descoperit că țesăturile centurilor de siguranță nu respectau standardele minime de siguranță. Compania a spus că a descoperit 1.000 de cazuri în care testele de control al calității au fost falsificate.
Cum producția anuală este una uriașă, Takata efectua controlul calității în baza unor reguli trecute într-un software care selecta la întâmplare una sau două centuri din fiecare lot predeterminat. În loc să le trimită înapoi pe cele descoperite cu defecte, computerul arăta că rezultatele obținute la test erau optime pentru livrare.
Centurile defecte nu vor fi înlocuite
Președintele Joyson le-a spus reporterilor că datele falsificate s-au descoperit atât în fabrica din Japonia, cât și în cea din Filipine. Mai mult, cercetările au relevat că centurile de siguranță livrate de Takata nu îndeplineau rigorile de producție încă din 2001.
Joyson nu intenționează să înceapă o rechemare, întrucât reexaminarea nu a constatat „nevoia de înlocuire” și producătorii auto la care au ajuns aceste centuri de siguranță Takata nu au vrut să înceapă inspecții pentru a stabili dacă trebuie sau nu schimbate aceste elemente vitale de siguranță.
Firma producătoare a arătat, totuși, că a implementat câteva măsuri de siguranță suplimentare care să nu mai permită astfel de erori pe viitor.
Joyson este deținută de compania Ningbo Electronic Corp și are sediul central în Detroit, SUA.