AUTOpro
Stiri Interviuri

„Când vine vorba de vehicule electrice, ne concentrăm pe segmentul entry-level!”, Laurent Diot, Director Citroën Europa

La Salonul Auto de la Paris 2024, Laurent Diot, directorul Citroën Europa, a fost amfitrionul unei mese rotunde exclusive, unde a prezentat viziunea Citroën pentru un viitor sustenabil, punând accent pe angajamentele și inovațiile brandului în acest sector.

Interviu realizat de Dan Vardie, Paris, Franța

Laurent Diot a subliniat energia vibrantă a brandului Citroën, afirmând: „Aici văd această energie fabuloasă pe care o avem în brandul Citroën. Și într-o singură zi, într-un minut, asta este munca de ani de zile.” El a evidențiat eforturile echipelor de planificare a produselor și design, precum și al inteligenței colective care contribuie la realizările brandului.

Laurent Diot - director Citroen Europa
Laurent Diot

Într-o eră în care mobilitatea electrică este un subiect de discuție frecvent, Laurent Diot a accentuat importanța de a răspunde nevoilor profunde ale consumatorilor din Europa, afirmând: „Când spun nevoi profunde, toată lumea vorbește despre mobilitatea electrică. Dar trebuie să ne asigurăm că toată lumea poate să facă acest lucru.” El a subliniat că mobilitatea electrică nu ar trebui să fie un privilegiu exclusiv pentru cei cu resurse financiare ridicate, ci trebuie să fie accesibilă tuturor.

În acest context, Laurent Diot a declarat că Citroën se angajează să „elimine barierele de preț ale mobilității electrice prin a oferi cele mai accesibile opțiuni în segmentul B.” Această inițiativă se reflectă în dezvoltarea unui automobil electric fabricat în Europa, cu baterii asamblate local, menționând: „Avem un automobil electric fabricat în Europa, cu o baterie asamblată în Europa.” Astfel, consumatorii pot beneficia de un produs de calitate, fără a compromite caracteristicile esențiale.

Diot a adăugat, de asemenea, că Citroën oferă și opțiuni MHEV, pentru a se asigura că fiecare client poate găsi o soluție potrivită pentru nevoile sale. „Dorim să furnizăm un vehicul excelent, dar și să ne asumăm responsabilitatea față de mobilitatea sustenabilă.” Această abordare responsabilă, care nu sacrifică conținutul produsului în favoarea costurilor, este un motiv de mândrie pentru brandul Citroën.

Unul dintre subiectele centrale ale discuției a fost noul model C3 Aircross. Laurent Diot l-a descris ca fiind un „blockbuster” și a menționat că C3 Aircross va fi un SUV multifuncțional, disponibil cu cinci sau șapte locuri. „C3 Aircross este cu adevărat fantastic. Avem cel mai bun SUV multi-energie din categoria sa, cu cinci sau șapte locuri.” El a continuat să evidențieze oferta competitivă a acestui model: „Dacă privim situația actuală a C3 Aircross, suntem un pic departe. Suntem în top 15, dar cred că putem intra în top 5.”

În ceea ce privește segmentul în care se încadrează C3 Aircross, Diot a explicat că, deși este considerat ca o mașină din segmentul B, dimensiunile sale îl plasează aproape de un segment C. „Prețul este cel al unui segment B, dar dimensiunile sunt de 4,39 metri, ceea ce înseamnă că ne aflăm în zona unui segment C,” a spus el, subliniind unicitatea ofertei Citroën în acest segment. 

Laurent Diot a explicat motivația din spatele deciziei Citroën de a dezvolta modele cu șapte locuri în segmentul B, subliniind tradiția brandului și nevoile specifice ale consumatorilor. „Citroen are o istorie bogată în crearea de vehicule versatile, precum Picasso și SpaceTourer. Este în ADN-ul nostru să oferim astfel de soluții,” a declarat Diot.

Diot a continuat să explice avantajul practic al acestor vehicule, menționând că „într-o lungime de doar 4,39 metri, această opțiune aduce o soluție ingenioasă.” El a adus în discuție experiențele de zi cu zi ale familiilor, subliniind: „Dacă ai o familie și ai fost vreodată în vacanță cu ea, știi cât de important este să ai un pic de spațiu în plus pentru a transporta bunicii împreună cu copiii de la plajă înapoi acasă.” Această versatilitate face din modelele cu șapte locuri o alegere excelentă pentru familiile care au nevoie de mai mult spațiu. „Deci, dacă poți oferi această opțiune și există familii care au nevoie de ea, de ce nu?” a concluzionat executivul Citroen. Laurent Diot a abordat tema identității brandului Citroën și a valorilor fundamentale care îl definesc, subliniind faptul că brandul este popular și accesibil. „Suntem o marcă populară. Acesta este un cuvânt foarte pozitiv. Asta înseamnă că avem o ofertă pentru toți, dar diferită de oricine altcineva.”

Test Drive Citroen e-C3

Diot a accentuat importanța transparenței și simplității în strategia de prețuri a brandului, afirmând: „Când spun că suntem simpli, ce înseamnă asta? Asta înseamnă că din punct de vedere al prețului, ceea ce vezi este ceea ce obții.” El a subliniat că Citroën nu practică politica „întâi prețul și apoi opțiunile ascunse”, ci se angajează să fie transparent și onest în ceea ce privește oferta sa, subliniind că opțiunile sunt limitate, ceea ce face produsele mai ușor de înțeles pentru consumatori. Un alt punct important menționat de Laurent Diot este confortul, afirmând: „Am fost întotdeauna cei mai confortabili. Avem cel mai mare scaun din istorie.” El a evidențiat că Citroën își propune să fie lider pe partea de confort

În ceea ce privește sustenabilitatea, Diot a subliniat că simpla tranziție către electricitate nu este suficientă pentru a se considera un brand sustenabil. „Când spunem că suntem sustenabili, pot părea ciudat, dar pot spune că am devenit electrici, așa că suntem sustenabili. Dar este corect?” El a argumentat că sustenabilitatea în Europa trebuie să fie accesibilă tuturor, nu doar celor care își permit vehicule scumpe. „Trebuie să eliminăm bariera de preț. Dacă vrei să treci la electric sau să ai un hibrid, trebuie să fie fezabil pentru toată lumea,” a adăugat Diot.

Laurent Diot a evidențiat natura îndrăzneață a brandului Citroën, afirmând: „Suntem îndrăzneți. Am fost întotdeauna îndrăzneți.” El a adus în discuție moștenirea fondatorului Henri Citroën, care în 1990 a căutat modalități de a face mobilitatea accesibilă tuturor. „Acum facem exact același lucru, dar electric. Asta mă face mândru.”

Copyright William Crozes @ Continental Productions

Laurent Diot a discutat despre rolul important pe care îl joacă Stellantis ca un conglomerat de branduri în domeniul auto, subliniind beneficiile emulației interne create între cele 15 branduri. „Stellantis este o companie care gestionează multe branduri, iar asta este, într-un fel, un lucru bun, deoarece creează o formă de emulație,” a afirmat el. Această emulație nu se traduce neapărat în competiție directă, ci în dorința de a îmbunătăți constant produsele și serviciile oferite. Diot a explicat că fiecare brand trebuie să fie foarte clar în ceea ce privește poziționarea sa, ceea ce facilitează o discuție constructivă despre strategii și inovații.

Pentru a exemplifica acest concept, Laurent Diot a menționat faptul că echipa Citroën a stabilit cinci cuvinte cheie care definesc misiunea brandului. „Când vine vorba de vehicule electrice, ne concentrăm pe segmentul de intrare, dar avem și o abordare diferită pentru alte segmente.” Aceasta ilustrează faptul că Citroën nu se limitează la o singură strategie, ci își adaptează oferta în funcție de nevoile specifice ale pieței.

Citroen C4 X si e-C4 X - lansare internationala

Diot a menționat, de asemenea, importanța diversificării în cadrul Stellantis. „Discutăm mult despre strategia fiecărui brand pentru a avea o poziționare specifică, fie că este vorba de o abordare geografică sau de o diferențiere a produselor,” a explicat el. Acest lucru permite brandurilor să se concentreze pe aspecte diferite, cum ar fi confortul sau designul, fără a se suprapune prea mult. „În plus, integrarea Leap Motor aduce o inginerie diferită și soluții inovatoare pe care le putem utiliza pentru a îmbunătăți toate brandurile,” a adăugat Laurent Diot. „Competiția, în final, este mai bună pentru clienți. Ne face mai buni, chiar și între noi, și acest lucru este întotdeauna mai bun pentru consumator,” a subliniat el. Acest angajament față de îmbunătățirea constantă a experienței clienților este un element esențial al strategiei Stellantis și al brandului Citroën.

Laurent Diot a fost întrebat despre modul în care Citroën plănuiește să promoveze soluția sa multi-energy. Acesta a oferit exemplul pieței din Franța, unde au fost implementate stimulente pentru a sprijini mobilitatea electrică. „Aceste stimulente sunt excelente, deoarece fac ca prețul vehiculului electric să fie comparabil cu cel al vehiculelor cu motoare cu ardere internă.” Aceasta sugerează că, pentru consumatori, alegerea nu se mai bazează pe preț, ci pe fezabilitate și practicabilitate.

Citroen

Diot a subliniat că „dacă ai o soluție de încărcare acasă sau la locul de muncă, este foarte simplu să îți încarci vehiculul.”  De asemenea, el a accentuat importanța costului total de proprietate (TCO), afirmând că „electricitatea este, chiar și în Germania, mai ieftină decât combustibilul.” Aceasta demonstrează că Citroën își propune să fie competitiv față de vehiculele cu motoare cu ardere internă, ceea ce este esențial pentru atragerea consumatorilor care doresc să facă tranziția către mobilitatea electrică. „Trebuie să ne asigurăm că suntem extrem de competitivi din punct de vedere al prețului în comparație cu vehiculele cu motoare cu ardere internă,” a subliniat Laurent Diot.

Articole similare

Opel Crossland debutează cu un aspect actualizat și cu o tehnologie nouă

Renault Scenic E-Tech Electric: primele imagini oficiale. Modelul va debuta în 4 septembrie, la Munchen

Mihai Morcovescu

Dacia a atins pragul de 8 milioane de mașini vândute la nivel global din 2004

Mihai Morcovescu