Vânzările de mașini electrice din UE variază în funcție de nivelul de trai al fiecărei țări, conform Asociației Europene a Producătorilor de Automobile.
Din totalul mașinilor noi vândute în UE anul trecut, 10,5% au fost elecrice și hibride, dar accesibilitatea rămâne o problemă majoră pentru consumatorii limitați de PIB-ul pe cap de locuitor al țării.
“Există o divizare clară a accesibilității mașinilor electrice între Europa Centrală și de Est și Europa de Vest, precum și o divizare pronunțată Nord-Sud. Comisia Europeană trebuie să se asigure că nici o țară sau cetățean nu este lăsat în urmă. Vehiculele cu emisii zero trebuie să fie accesibile și convenabile pentru toată lumea.”
Eric-Mark Huitema, director general ACEA
Țările din Europa Centrală și de Est au o cotă de piață totală a mașinilor electrice sub 3%, cu PIB mediu sub 17.000 EUR. La polul opus, țările înstărite din Europa de Nord au PIB-ul mediu de peste 46.000 EUR.
Agenția Europeană de Mediu arată că investițiile auto în vehicule cu emisii reduse au dus la reducerea cu 12% a emisiilor CO2 de anul trecut și la creșterea vânzărilor de mașini electrice între 2019 și 2020.
Producătorii auto din Europa solicită strategii adecvate pentru stimularea vânzărilor de astfel de vehicule și obiective de infrastructură clare pentru fiecare stat membru al UE.