Toyota a dezvăluit primul concept-car dezvoltat sub logo-ul noului său brand de lux Century, care inaugurează o nouă eră pentru producătorul auto japonez.
Prototipul este un coupé cu trăsături de crossover și se anunță ca un potențial rival pentru modelele exclusiviste ale mărcilor Rolls-Royce și Bentley, sugerând ambițiile înalte ale Toyota în segmentul premium.
Conceptul Century este uncrossover coupé de mari dimensiuni

Timp de mai multe decenii, Century a fost cea mai luxoasă berlină proiectată vreodată în Japonia. Aceasta a debutat în 1967 și a fost vândută pe piața niponă, fiind destinată mai ales oficialilor guvernamentali și membrilor elitei de afaceri.
Lucrurile au început să se schimbe în 2023, atunci când Toyota a decis să-și extindă portofoliul cu un nou SUV. Acum, la doi ani distanță, cu ocazia Salonului de Mobilitate de la Tokyo, producătorul nipon a anunțat lansarea noii divizii de lux Century. Odată cu aceasta, a fost prezentat și primul concept, care prefigurează direcția de design și filozofia viitoarelor automobile ce vor fi produse sub noua marcă.












Prototipul prezentat la Tokyo nu a primit încă o denumire oficială. Acesta are o formă ce trădează un crossover coupé de mari dimensiuni. Partea frontală este caracterizată de o capotă lungă și un set de faruri LED dispuse pe două niveluri, cu un aspect minimalist, dar elegant. Grila este integrată armonios în bara de protecție, iar cele două prize de aer amplasate pe capotă sugerează că modelul ar putea beneficia de o propulsie termică sau hibridă.
Profilul lateral se remarcă prin elemente decorative finisate în negru piano, care accentuează lățimea caroseriei și îi oferă un aer de rafinament discret. Jantele de mari dimensiuni, vopsite în aceeași nuanță închisă, completează aspectul exterior al conceptului.
Detaliul care amintește de Hyundai Veloster

Un detaliu deosebit este plafonul cu design dual, jumătate panoramic și transparent, jumătate opac – o soluție estetică rar întâlnită, care oferă un echilibru între lumină naturală și intimitate. În partea din spate, stopurile amplasate pe două niveluri reflectă simetria față-spate a designului, consolidând coerența vizuală a conceptului.
O altă particularitate a acestui prototip o reprezintă distribuția neobișnuită a portierelor. Pe partea dreaptă este o singură ușă, iar pe partea stângă sunt două, o configurație rară în industria auto, care amintește de modelul Hyundai Veloster.
Interiorul conceptului Century pune accent pe spațiu, confort și tehnologie avansată și este dominat de linii curate și materiale de înaltă calitate. Volanul are forma unei manșe de avion, iar consola centrală include un ecran compact pentru sistemul multimedia, inspirat de dimensiunile unui smartphone. În plus, tunelul central, care este iluminat, separă locurile din față, accentuând geometria rafinată a interiorului.















Absența montantului central (B) oferă o deschidere amplă care facilitează accesul în habitaclu, în timp ce scaunele din spate rotative adaugă o notă de versatilitate și confort specific automobilelor de lux. Tot în spate se remarcă o serie de detalii artizanale, cum ar fi inserțiile decorative unice și ceasurile analogice, elemente ce evocă rafinamentul limuzinelor clasice.
Oficialii noului brand de lux Century nu au oferit informații tehnice despre acest concept. Totuși, eu au confirmat că limbajul de design va sta la baza unui viitor model de serie, a cărui lansare oficială urmează să fie anunțată ulterior.


