AUTOpro
Concept car Generale Green car Stiri

Skoda prezintă 100 Concept, o reinterpretare modernă a modelului de acum 50 de ani

Skoda a decis să readucă în atenția publicului unul dintre cele mai emblematice modele ale sale, reinterpretându-l într-o formă contemporană.

Constructorul ceh continuă seria de proiecte dedicate renașterii unor modele din patrimoniul său. Astfel, după conceptele Favorit, Felicia, 110 R și 1000 MBX, a venit rândul unei versiuni futuriste inspirată de legendara Skoda 100.

Conceptul Skoda 100 adoptă limbajul de design „Modern Solid”

Skoda

Modelul original, produs între anii 1969 și 1977, a reprezentat un moment definitoriu în istoria mărcii din Mlada Boleslav. A fost primul automobil Skoda care a depășit borna de un milion de exemplare fabricate, cu un total de 1.079.708 unități vândute.

Tocmai această încărcătură istorică a stat la baza deciziei cehilor de a crea o variantă reinterpretată, în ton cu direcția de design „Modern Solid”, introdusă recent de brand. Designerul Martin Paclt, responsabil pentru noua creație, spune că alegerea modelului nu a fost întâmplătoare.

„Mi-am dorit să lucrez la o mașină pe care mulți oameni o recunosc imediat, un automobil care a făcut parte din viața lor la un moment dat”, a declarat el.

Rezultatul este o berlină cu patru uși, apropiată ca proporții de actuala generație Skoda Superb, dar complet redesenată pentru a răspunde tendințelor moderne în materie de design.

Noua interpretare propune o parte frontală complet restilizată. Aici regăsim faruri cu o grafică cu patru elemente, o capotă sculptată, benzi LED proeminente față și spate, precum și o semnătură luminoasă contemporană.

Spatele conceptului, însă, este adevăratul punct de atracție. În timp ce modelul de acum jumătate de secol avea motorul cu patru cilindri de 1,0 litru și 35 kW montat în spate și, deci, tracțiune pe axa posterioară, versiunea modernă păstrează ideea unei configurații orientată spre spate, dar într-o formă electrificată.

În locul unei lunete obișnuite, 100 Concept primește o priză de aer pe acoperiș și fante suplimentare integrate în bara spate pentru o răcire mai eficientă a sistemului de propulsie. Spațiul destinat bagajelor a fost și el regândit. Astfel, portbagajul clasic a fost eliminat, iar în locul acestuia a fost conceput un compartiment frontal generos, completat de un al doilea spațiu, mai mic, poziționat deasupra motorului amplasat în spate.

Prin această reinterpretare, Skoda reușește să conecteze trecutul și viitorul într-un mod original, oferind o nouă perspectivă asupra unuia dintre cele mai apreciate modele din istoria sa.

Sursa: Skoda

Articole similare

Grupul chinez GAC va produce două vehicule electrice în Austria

Mihai Morcovescu

România, legătură directă pe autostradă cu Ungaria

administrator_autopromag

Thierry Bolloré, CEO-ul Grupului Jaguar-Land Rover, a demisionat. Locul lui va fi luat la 31 decembrie de Adrian Mardell

Mihai Morcovescu