AUTOpro
AUTO pro Exclusiv Stiri

Mon Ami, electromobilitate pentru toți

Citroen lansează cel mai disruptiv proiect de mobilitate din Europa, numit simplu „Ami”. Este primul Citroen EV care nu este nici măcar o mașină! Ci o soluție de mobilitate care va costa doar 19,99 Euro/ lună!

Dan Vardie, Paris, Franța

Parte a juriului european independent AUTOBEST, AUTOpro a fost prima publicație din România care a văzut cel mai nou Citroen, benficiind de o prezentare exclusivă, în avanpremieră mondială, oferită de Arnaud Belloni, Executive VP la Citroen Automobiles. „Ami nu este o mașină, deci poate fi condusă de la 14 ani (respectiv 16 ani, în România – nn.) și fără carnet de conducere. Este o soluție de mobilitate mult mai sigură decât orice bicicletă/ triciletă electrică, care reprezintă un fenomen expansiv foarte periculos. Ami rezolvă toate problemele de mobilitate și securitate a pasagerilor. Este prima soluție de acest gen care transportă 2 pasageri!” declara Arnaud în fața membrilor Juriului AUTOBEST.

CItroen AMI

Ami este o soluție de mobilitate urbană și a fost proiectată exact cu acest scop. Are doar 2,41 m lungime, este probabil cea mai compactă „mașină” în vânzare în 2020. Se poate conduce fără carnet de șofer. „În Franța, tinerii nu mai vor carnet de șofer. Stiți de ce? Pentru foarte mulți, este foarte scump, costând 1.800 Euro. Sigur nu este singurul motiv, dar pentru tineri, nu este deloc o sumă mică!” preciza Belloni.

Prețul lui Ami în Franța este de 6.900 Euro la care statul francez oferă un bonus de 900 Euro. „Pentru cei care nu vor să cumpere un Ami, il pot plăti cu un abonament lunar de 19,99 Euro/ lună. O altă stire șoc pentru consumatorul european!” Executivul francez ne-a spus că Ami va fi vândută pe internet către consumatorul final, fără nici un fel de discount. Va exista si o solutie de mobilitate de sharing la același cost ca o trotineta elecetrica, 0,26 Euro/ minut. Prima piața va fi Franta, începând din toamnă, urmată de Belgia, Spania, Portugalia, Italia. „Alte piețe vor urma în 2021.” A precizat Belloni.

Ami se incarca de la o priza normală în 3 ore si are o autonomie de 70 km. „În condițiile în care naveta zilnică în Europa este de 45 km, autonomia lui Ami este exact cât trebuie pentru o soluție urbană. Iar la prețurile amintite, este o soluție pentru noi toți!” a precizat Belloni.

În Franța, Citroen va vinde Ami si prin reteaua FNAC si DARTY care au o baza de clienti de 40 mililioane de persoane, cei mai mulți fiind tineri, exact target grupul lui Ami.

Este prea devreme să vorbim despre când Ami ar putea ajunge pe piața noastră. Însă în numărul viitor al revistei AUTOpro vom aduce în premieră națională alte elemente spectaculoase ale celei mai noi si disruptive soluții de mobilitate din lume…

Articole similare

Exclusiv: ce este în spatele succesului mașinilor electrice

Andrada Arsenie

Interviu în exclusivitate cu Michael Shu, CEO BYD Europa: „Respectăm clientul european. Europa este o piață strategică pentru BYD” (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Tesla a primit aprobarea Chinei pentru a produce mașini cu baterii de 1,6 milioane km

administrator_autopromag

Leave a Comment