AUTOpro
Analiza

AUTO pro a estimat corect. Piața auto a depășit 70.000 de unități

Car sale

Text: Robert Stan

Așa cum analizele AUTO pro arătau încă din luna septembrie a anului trecut, înmatriculările de autoturisme noi din România au depășit ușor pragul de 70.000 de unități. Cele 70.172 de autoturisme vândute în 2014 consfințesc o creștere cu 21,59% a pieței. Având în vedere că aceasta este prima creștere de la debutul crizei, în 2008, și că este una destul de importantă, evenimentul este de bun augur. Inclusiv pentru anul care abia a început. Îndrăznim să spunem încă de pe acum că este de așteptat ca și în 2015 să asistăm la o majorare a vânzărilor. Una mai mică, e drept.

În 2014 marca autohtonă Dacia și-a luat din nou partea leului comercializând 22.383 de autoturisme, cu 27,51% mai multe decât în anul anterior. Procentul arată o creștere mai mare decât media pieței. Prin urmare, Dacia și-a făcut bine temele anul trecut. Alte mărci cu creșteri importante au fost Ford (+56,23%), Fiat (+44,86%), Jeep (+37,57%), Nissan (+52,05%), Opel (+35,33%) și Citroen (+20,82%). Nici Renault sau Skoda nu au înregistrat rezultate mai puțin interesante.

În schimb, Alfa Romeo a scăzut cu 48,48%, Jaguar cu 29,23% și Lancia chiar cu 85,71%.

Articole similare

STUDIU: Bateriile pentru mașinile electrice s-au ieftinit cu 90% față de 2008

Mihai Morcovescu

APIA: Piața auto din România s-a majorat cu aproape 12% față de 2022

Mihai Morcovescu

Piața auto europeană: Țările nordice au cele mai mici scăderi

Robert Stan

Leave a Comment