Denumit Terzo Millennio, conceptul futurist Lamborghini este primul rod al colaborării dintre roducătorul italian și Universitatea americană MIT – Massachusetts Institute of Technology – parteneriat prin care italienii de la Lamborghini vor să dezvolte noi tehnologii revoluționare care să echipeze viitoarele automobile super-sport ale viitorului.
Conceptul Terzo Millennio ascunde sub o caroserie cu linii familiare limbajului de design Lamborghini o serie de tehnologii de ultimă oră dezvoltate împreună cu specialiștii din două laboratoare MIT, dintre care unul condus de un profesor…român (!), Mircea Dincă, membru al departamentului de Chimie din cadrul MIT, director al laboratorului “Dinca Research Lab”. Pentru acest concept, Lamborghini împreună cu specialiștii au decis să renunțe la baterii și să folosească în schimb super-condensatori drept sursă de stocare a energiei electrice. Abordarea este în ton cu ultimele decizii luate de italieni, care au echipat acum mai bine de cinci ani modelul Aventador V12 cu super-condensatori de joasă tensiune. Scopul principal a fost să se dezvolte un sistem care să poată oferi o putere maximă suficient mare care să poată în același timp să acumuleze energia cinetică recuperată la frânare, care să scape de metehnele binecunoscute ale bateriilor, precum numărul limitat de cicluri de funcționare sau fiabilitatea precară. Pe lângă sistemul de propulsie, specialiștii și-au mutat atenția și către materialele utilizate în construcția supercarului, care are o caroserie realizată din fibră de carbon care se comportă la rândul ei ca un acumulator de energie, permițând astfel ca aceasta să se comporte practic ca un sistem de stocare a energiei. În plus, structura moleculară a fibrei de carbon are proprietăți de auto-vindecare, astfel încât orice mic defect sau imperfecțiune din structură se repară complet, fără a exista riscul de propagare în structură. Sistemul de propulsie este unul cu motor în fiecare roată, care oferă un sistem 4×4 cu sincronizare perfectă datorită timpului foarte scăzut de răspuns al unui motor electric, oferind în același timp și o gardă la sol mai mică din cauza dispariției diferențialului convențional.