Producătorul francez Renault pregătește o schimbare de direcție importantă pentru viitoarele generații ale modelelor Megane și Scenic.
După o perioadă în care ambele au fost oferite exclusiv în versiuni electrice, constructorul francez intenționează să reintroducă motorizările clasice pe benzină sub formă de „range extender” sau hibrid plug-in, potrivit declarațiilor recente ale CEO-ului Grupului Renault.
Renault Megane și Scenic fi echipate din nou cu motoare pe benzină

Următoarele generații ale modelelor Megane și Scenic ar putea readuce în gamă motorizările pe benzină, potrivit unor declarații recente ale CEO-ului Grupului Renault, Francois Provost. În cazul acestora, motorul termic ar urma să funcționeze ca generator de energie, în cadrul unui sistem hibrid avansat.
Lansat în urmă cu trei ani, Megane E-Tech a fost primul model din istoria mărcii oferit exclusiv cu propulsie electrică. La scurt timp, acesta a fost urmat de Scenic E-Tech, care a fost prezentat anul trecut. Ambele se înscriu în strategia de electrificare a mărcii franceze. Cu toate acestea, planurile pentru viitoarele generații par să includă o revenire la soluții hibride.



Într-un interviu acordat publicației britanice Auto Express, Francois Provost a explicat că Megane și Scenic ar putea fi echipate din nou cu motoare pe benzină. Acestea ar urma să fie folosite fie ca „range extender”, fie într-o configurație plug-in hybrid (PHEV).
Oficialul francez a recunoscut că, deși modelele electrice Renault 4 și Renault 5 se bucură de o cerere imensă, vânzările versiunilor pe baterii Megane și Scenic sunt mai modeste.



„Mașinile din segmentele superioare rămân o prioritate pentru noi”, a subliniat Provost. „În noul plan pe termen mediu vom introduce o platformă complet nouă și soluții adaptate pentru a consolida prezența Renault în segmentul C, nucleul pieței europene. Dacă ritmul de adopție a mașinilor electrice nu este atât de rapid cum am anticipat, putem completa oferta cu versiuni range extender sau plug-in hybrid — iar aceasta este direcția în care lucrăm”, a spus Francois Provost.
Noua arhitectură pe care vor fi construite viitoarele Megane și Scenic va fi utilizată și de generațiile următoare ale modelelor Austral, Espace și Rafale, oferind o bază comună modernă și flexibilă.
Până la apariția noilor versiuni, actualul Megane E-Tech va beneficia în 2026 de un facelift, care va aduce îmbunătățiri de design și de eficiență.

