Conform celor mai recente informații care circulă în industrie, Grupul Stellantis ia în calcul posibilitatea de a comercializa pe piața europeană un model Leapmotor sub un alt logo.
Este vorba despre SUV-ul electric Leapmotor B10, care ar urma să poarte sigla Opel.
Noul Leapmotor B10 ar putea primi siglă Opel din 2026

Producătorul chinez Leapmotor oferă deja mai multe modele pe piața europeană, inclusiv B10, însă, asemenea tuturor mașinilor asamblate în China, acestea sunt afectate de noile taxe vamale majorate impuse de Uniunea Europeană.
Stellantis ar putea păși curând pe un teritoriu necunoscut. Asta pentru că, potrivit unor informații neoficiale, ar putea adăuga modele produse în China în gama sa europeană sub mărci deja familiare. Publicația germană Automobilwoche, citată de Carscoops, relatează că SUV-ul chinezesc ar putea primi sigla Opel, și asta încă de anul viitor.
Deși nu a fost luată nici o decizie deocamdată, propunerea reprezintă „o oportunitate interesantă de a oferi un SUV compact electric bine echipat și accesibil”. Deocamdată, Opel a refuzat să comenteze speculațiile privind planurile sale de viitor pentru gamă.






Ce se va schimba pe noul B10 cu logo Opel
Modelul Leapmotor B10 a fost lansat anul trecut ca un SUV compact, disponibil atât într-o versiune complet electrică, cât și într-una cu extender de autonomie (range extender), deși cea din urmă nu a ajuns încă pe piața europeană.
Construit pe platforma LEAP3.5, comună cu modelul compact B05 hatchback, vehiculul dispune de un interior modern și de o gamă completă de sisteme de asistență la condus, care reflectă evoluția tehnologică a mărcii.
Rebranduirea modelului chinezesc va implica o serie de ajustări subtile de design. Astfel, la partea frontală vor trebui implementate emblema Opel Blitz, grila frontală Vizor și semnătura luminoasă Compass. Restul caroseriei va rămâne neschimbat. În ceea ce privește dimensiunile, Leapmotor B10 are o lungime de 4.515 mm. Este cu 130 mm mai lung decât Frontera și cu 135 mm mai scurt decât Grandland, poziționându-se între cele două modele Opel.
Cât ar putea să coste viitorul B10 sub siglă Opel
Leapmotor B10 este deja disponibil în Europa, însă, pentru moment, este importat din China. Totuși, Stellantis analizează posibilitatea de a-l produce la uzina pe care o deține în Zaragoza (Spania), începând cu 2026. În aceeași fabrică sunt produse deja două modele subcompacte Opel: hatchback-ul Corsa și SUV-ul Mokka.
Producția locală ar contribui, de asemenea, la evitarea tarifelor ridicate impuse de Uniunea Europeană pentru vehiculele fabricate în China, care adaugă o taxă suplimentară de 20,7% peste taxa standard de import de 10%.
Scopul, sugerează sursele interne, este menținerea unui preț competitiv, posibil chiar mai mic decât actualul preț de pornire de 29.900 de euro în Germania. Spre comparație, Opel Frontera electric pornește de la 28.990 de euro pe aceeași piață.

