AUTOpro
Generale Green car Stiri

Grupul chinez GAC va produce două vehicule electrice în Austria

Potrivit unor informații recente, grupul auto chinez GAC se pregătește să își consolideze prezența în Europa printr-un pas important.

Oficialii companiei au anunțat că vor produce două modele pur electrice pe Bătrânul Continent în colaborare cu austriecii de la Magna Steyr, un nume cu tradiție în asamblarea de automobile pentru marii constructori globali.

Planurile GAC pentru piața din Europa

GAC

Producătorii de automobile din China nu mai intră discret în Europa, ci își fac debutul la scară largă provocând reducerea cifrelor de vânzări ale mărcilor europene. Cel mai recent exemplu este GAC (Guangzhou Automobile Group Co.), care își face intrarea cu un obiectiv ambițios de a vinde peste 50.000 de vehicule pe an în Europa până în 2027.

Mai mult, grupul asiatic va construi în Austria două modele sub brandul său dedicat vehiculelor electrice, Aion. Acesta este deja prezent pe câteva piețe europene, precum Portugalia, Finlanda și Polonia. Această mișcare marchează o nouă etapă în ofensiva mărcilor chineze pe piața europeană, unde concurența devine tot mai intensă.

Planurile GAC sunt ambițioase. Chinezii și-au propus ca până în 2028, marca Aion să fie prezentă pe majoritatea piețelor europene. În acest fel, își va extinde rețeaua de vânzări și de service pentru a concura de la egal la egal cu rivalii occidentali și asiatici deja activi.

Această decizie confirmă tendința tot mai clară a producătorilor chinezi de a nu se limita la importuri, ci de a investi direct în Europa, atât pentru a câștiga încrederea clienților, cât și pentru a evita barierele comerciale și presiunile legate de taxe sau norme de mediu.

Ce modele va produce GAC în Austria

Cele două mașini care vor intra pe liniile de producție austriece sunt Aion V și Aion UT. Primul dintre ele este un SUV electric compact, poziționat ca rival direct pentru Volkswagen ID.4, Skoda Enyaq și Peugeot e-3008. Recent, acesta a fost testat de Euro NCAP și a obținut punctaj maxim de 5 stele la testele de siguranță. În Europa, prețul său de lansare pornește de la aproximativ 37.000 de euro. Autonomia declarată este de 520 de kilometri, un argument puternic într-un segment foarte competitiv.

De partea cealaltă, Aion UT este un hatchback, tot de clasă compactă, care va fi un concurent direct pentru Volkswagen ID.3 și MG4. Cu un preț de pornire estimat la 30.000 de euro, acest model vizează clienții care caută o alternativă accesibilă, dar modernă, la brandurile tradiționale.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Ford Puma, model produs în România, este lider de vânzări pe o piață importantă

Mihai Morcovescu

Mercedes E 63 AMG Estate – primele fotografii spion

administrator_autopromag

Peugeot a publicat un video teaser cu noul 508 facelift înainte de debutul oficial din 24 februarie (cu video)

Mihai Morcovescu