AUTOpro
Generale Stiri

Cum arată mașina sport pe care Volkswagen nu a construit-o niciodată

Constructorul german de automobile Volkswagen readuce în atenție un proiect spectaculos, dar uitat, din istoria sa recentă de design.

Este vorba despre o schiță oficială, publicată pe rețeaua de socializare profesională LinkedIn, care dezvăluie un model sportiv ce ar fi trebuit să fie succesorul legendarului SP2.

Volkswagen a lucrat în secret la on coupe sport bazat pe modelul SP2

Volkswagen

În 2017, în plin scandal Dieselgate, în studiourile de design ale mărcii din Wolfsburg începea să prindă contur o nouă mașină sport. Recent, Stepan Rehak, purtătorul de cuvânt al diviziei de design și concepte a grupului german, a publicat pe pagina sa de LinkedIn un set de schițe ce datează din acel an. Deși proiectul nu a trecut niciodată de stadiul de desen, acesta reflectă clar intențiile creative ale echipei Volkswagen din acea perioadă.

Schița a fost realizată de designerul Tibor Juhasz, care a avut ca sursă de inspirație modelul original SP2, un coupe cu două locuri și design distinctiv. Acesta a fost produs între anii 1972 și 1976 exclusiv pentru piața din Brazilia.

De altfel, SP2 rămâne și astăzi unul dintre cele mai apreciate modele retro ale celor de la Volkswagen, deși nu a fost niciodată exportat oficial în Europa. Cu un design avangardist pentru acele vremuri și cu o caroserie elegantă, SP2 a devenit un simbol al sportivității VW în America Latină.

Noul Sp2 ar fi făcut parte din gama electrică ID

Proiectul din urmă cu opt ani era gândit ca o reinterpretare modernă a acestui model VW emblematic, însă într-un context cu totul diferit, și anume tranziția către mobilitatea electrică. Astfel, noul SP2 ar fi urmat să facă parte din gama ID, gama de modele electrice Volkswagen care începuse deja să prindă contur în acea perioadă. Designul schițat păstrează spiritul coupe-ului original, dar aduce elemente futuriste și fluide, specifice conceptelor electrice contemporane.

„Această propunere a fost creată dintr-o intuiție pură”, a explicat Tibor Juhasz în postarea sa. „Emoția, energia și viziunea s-au unit într-un tot care încă rezonează astăzi. A fost un exercițiu de design care m-a inspirat profund și care încă îmi stârnește imaginația”.

Deși proiectul nu a fost dus mai departe, dezvăluirea lui acum, după atâția ani, oferă o privire fascinantă asupra viziunii creative a constructorului german într-un moment-cheie al transformării sale. Este totodată un exemplu despre cât de multe idei valoroase rămân în culise, neajungând niciodată pe șosele, dar păstrându-și farmecul și relevanța în lumea designului auto.

Sursa: Volkswagen via Motor1

Articole similare

Noul Leapmotor C10 a ajuns în România. SUV-ul electric poate fi admirat la SAB 2024

Mihai Morcovescu

Hyundai introduce o serie de actualizări pe modelul i30 N

Mihai Morcovescu

CONFIRMAT. Xiaomi intră în industria auto

Florin Amariei