AUTOpro
Generale Green car Stiri

Volkswagen confirmă că va reveni la comenzile fizice

Volkswagen a făcut un anunț care îi va bucura pe fanii mărcii, într-o perioadă în care digitalizarea a devenit o tendință majoră în industria auto, iar constructori au renunțat la butoanele fizice în favoarea ecranelor tactile.

Într-o mișcare care semnalează o întoarcere la echilibrul dintre tehnologie și funcționalitate, marca germană anunță că va reintroduce butoanele fizice pe modelele electrice ID.3 și ID.4 facelift, răspunzând astfel valului de nemulțumiri venite din partea clienților.

Volkswagen va reintroduce comenzile fizice pe viitoarele ID.3 și ID.4 facelift

Volkswagen

Volkswagen face un pas înapoi din era minimalismului digital excesiv și anunță revenirea la butoanele fizice în viitoarele versiuni restilizate ale modelelor electrice ID.3 și ID.4. Kai Grunitz, directorul de dezvoltare al mărcii, a confirmat că interiorul va fi revizuit pentru a răspunde cerințelor exprimate clar de utilizatori, iar marea noutarte o reprezintă revenirea butoanelor fizice.

După numeroase sesizări venite din partea clienților nemulțumiți de ergonomia slabă a interfețelor tactile, constructorul din Wolfsburg a recunoscut că eliminarea aproape completă a comenzilor fizice a fost o decizie neinspirată.

În aceste condiții, habitaclul celor două modele cu emisii zero va fi reconfigurat, urmând direcția sugerată de conceptul ID.2all, care prefigurează un nou limbaj de design interior, mai intuitiv și mai prietenos.

Ce vor oferi ID.3 și ID.4 facelift

Astfel, ID.3 și ID.4 facelift vor integra butoane fizice dedicate pe volan și pe o zonă de comandă situată sub ecranul central. Aici vor fi plasate cinci butoane pentru funcții esențiale, și anume reglajul volumului audio, setările de climatizare pe două zone, controlul vitezei ventilatorului și activarea luminilor de avarie.

Designul mai „uman” a fost confirmat și de Andreas Mindt, șeful de design al brandului, care a declarat: „Nu vom mai repeta greșeala. Vom avea butoane fizice pe volan. Mașina nu trebuie să devină un telefon. Oamenii își doresc claritate, nu presupuneri”.

Într-o perioadă în care tot mai mulți producători redescoperă importanța interacțiunii tactile într-un mediu rutier din ce în ce mai complex, decizia Volkswagen poate marca începutul unei noi abordări funcționale în designul auto – una în care tehnologia este pusă în slujba confortului, nu a experimentului estetic.

Sursa: Carscoops

Articole similare

Concurs de design Pininfarina

Renault a prezentat versiunea actualizată a SUV-ului de segment C Austral

Mihai Morcovescu

Zeekr a publicat primele imagini cu noul model electric de performanță 001 FR

Mihai Morcovescu