După ce a reuşit să-şi dubleze cifra de vânzări în ultimii zece ani, Volkswagen este la un pas de a surclasa Toyota, pentru a deveni cel mai mare grup constructor de automobile.
Text: Alex Buţu
În 2014, atât grupul Toyota, cât şi Volkswagen au depăşit pentru prima oară în istorie baremul de 10 milioane de automobile vândute într-un an. Toyota, care mai include şi mărcile Lexus, Daihatsu şi Hino, a acumulat o cifră de vânzăti de 10,23 milioane de unităţi. Volkswagen, alături de Porsche, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini, Bentley, Bugatti, MAN, Scania, a însumat 10,14 milioane de unităţi. Aceste sume au reprezentat creşteri de 3, respectiv 4,2% pentru cei doi giganţi în comparaţie cu 2013.
Volkswagen pare să aibă o dinamică mai bună. În timp ce Toyota este afectată de scăderea vânzărilor în Japonia şi se bazează pe creşterea vânzărilor în SUA, Volkswagen este pe un trend de creştere în China, unde în 2014 a convins 3,68 milioane de clienţi, cu 12,4% mai mulţi decât în 2013. De altfel, acesta este argumentul pentru care este plauzibil ca grupul german să surclaseze liderul japonez. Având în vedere că ecartul între cei doi este de numai 90.000 de unităţi, reconfigurarea podiumului poate să se producă în 2015.
Este de aşteptat ca General Motors să rămână pe a treia treaptă a podiumului, încheind 2014 cu vînzări de 9,92 milioane de autoturisme noi.