AUTOpro
Generale

Alterarea kilometrajului duce la cel mai are recall din istoria BMW România

BMW Group România recheamă în service-uri pentru verificări pentru aproximativ 37500 de modele BMW care au fost importate în România de persoane fizice în perioada 2010 – 2013 pentru verificarea kilometrajului.

Un fenomen excepţional, observat pentru prima oară de cercetătorii britanici, a fost constatat în România. Conform observaţiilor acestora, importurile second hand  din România se confruntă cu aşa numitul efect S.A.M.S.A.R.  (Sudden and Abrupt Millage System Acute Reduction) care se traduce prin reducerea misterioasă a kilometrajului.

Robert Acrişior care oferă un astfel de model pe un bine-cunoscut site de anunţuri, a declarat: „Vă spun, cu mâna pe inimă, când am adus maşina în ţară, ca un făcut, kilometrajul s-a dat dintr-o dată înapoi. Eram convins că este un sistem BMW care să încuranjeze vânzarea de maşini second-hand şi la noi în ţară şi nu am fost deloc suprins. Acum, poate o să merg la dealer să verific problema.”

Rechemare_BMW_7

Identificarea kilometrajului se poate face foarte simplu, prin verificarea unei baza de date internaţionale a mărcii. Fiecare intrare în service este documentată alături de numărul de km pe care automobilul îi avea la momentul respectiv. Astfel, o maşină care figurează în baza de date ca având 150.000 km în 2010 şi este ofertată acum cu 98000 km, manifestă evident efectul S.A.M.S.A.R.

Se pare că fascinaţia pentru paranormal a românilor a făcut ca în ultimii 4 ani (2010 –  2013) să fie importate 37816  de automobile second-hand din străinătate. BMW Group România invită toţi posesorii de astfel de maşini pentru investigaţii în reţeaua de service-uri oficiale ale mărcii. Operaţia, în baza unei programări, costă aproximativ 200 lei şi durează 45 de minute.

Rechemare_BMW_6

„Studiile noastre au arătat că mai bine de 90% dintre automobilele second hand vândute de persoanele fizice au kilometrajul modificat. Încercăm, în prezent, să o identificăm pe bunicuţa care stătea într-un oraş de provincie în Germania, conducea modele BMW diesel doar pe distanţe scurte, de acasă la supermarket. Se pare că aceasta a fost, la un moment dat, proprietara tuturor modelelor care au fost ulterior importate în România şi prezintă efectul S.A.M.S.A.R. Este, înainte de toate, o problemă de siguranţă: dacă kilometri nu sunt reali, este de aşteptat să fie şi alte surprize. Aţi cumpăra produse alimentare, ştiind că au modificată data expirării, doar pentru că sunt mai ieftine?” a declarat Alexandru Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.

Articole similare

NIO ET7 a parcurs 1.044 de kilometri cu o singură încărcare

Mihai Morcovescu

Noul Fiat 600 surprins necamuflat în timpul unor filmări

Mihai Morcovescu

ADAC, test de anduranță cu un Volkswagen ID.3. Cum se prezintă bateria după 100.000 de kilometri?

Mihai Morcovescu