AUTOpro
Generale

Studiul Hyundai Intrado prefigureaza viitoarele modele ale mărcii coreene

Hyundai Motor a dezvaluit conceptul Intrado, prezentand viziunea companiei referitoare la modul in care autovehiculele vor raspunde viitoarelor nevoi ale clientilor. Mai mult decat un exercitiu de stil, Intrado sustine convingerea Hyundai – tehnologiile avansate si designul inteligent pot fi imbinate pentru a imbunatati experienta conducatorului auto si a pasagerilor.

Intrado este rezultatul analizei cerintelor si asteptarilor clientilor de la un autovehicul: usor de utilizat, ergonomic si adaptat unui stil de viata activ. Conceptul Intrado este programat pentru a fi dezvaluit publicului larg in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2014.

Denumirea, materialele si tehnologiile utilizate au avut ca sursa de inspiratie domeniul aeronautic. Exteriorul Intrado reprezinta o interpretare inovativa a conceptului “fluidic sculpture”, specific tuturor modelelor Hyundai. Forma distinctiva a vehiculului este dictata de nevoia de eficienta din punct de vedere aerodinamic, urmarind linii simple, cu detalii minime. Caroseria este realizata din otel foarte usor, fabricat in uzinele Hyundai Motor.

Intrado_2

 

Habitaclul Intrado pune accentul pe functionalitate si adaptabilitate si se remarca prin materialele utilizate. Componentele de obicei ascunse privirii, cum ar fi fantele de ventilatie si cadrul de fixare a scaunelor, sunt acum la vedere. Contrastul dintre stralucirea culorii „Beaufort Orange” si fibra de carbon utilizata in constructia autovehiculului, reflecta ADN-ul Intrado si este in concordanta cu stilul exterior minimalist.

Structura optimizata a conceptului Intrado demonstreaza dorinta Hyundai de a fabrica autovehicule mai usoare si mai rezistente, utilizand tehnici noi de productie si asamblare, in curs de brevetare. Structurile de protectie la impact, realizate din otel usor, asigura o protectie superioara in caz de accident si reduc perioada de reparatie.

Intrado_1

Intrado este propulsat de o noua generatie de motoare Hyundai cu tehnologie fuel cell, care utilizeaza un acumulator Li-ion de 36 kWh. Intrado are un timp de realimentare foarte scurt, o autonomie de pana la 600 de kilometri, iar apa este singurul produs secundar rezultat. Pe langa performantele imbunatatite, se remarca prin sportivitate si agilitate, datorita greutatii reduse si a eficientei grupului motopropulsor.

Intrado este primul autovehicul Hyundai proiectat sub conducerea lui Peter Schreyer, presedintele si directorul de design al Hyundai Motor Group, incepand din ianuarie 2013. Acesta a declarat: „Modern si elegant, Intrado reflecta receptivitatea si inovarea continua, caracteristice marcii Hyundai.”

Conceput in cadrul centrului de cercetare si dezvoltare Hyundai Motor Europe, din Rüsselsheim, Germania, Intrado este rezultatul cooperarii dintre echipele Hyundai de design si de proiectare.

Thomas Bürkle, Chief Designer in cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe, a condus echipa care a creat Intrado: „Conform promisiunii de a oferi un autovehicul mai bine adaptat stilului de viata al clientilor, Intrado prezinta cea mai noua interpretare a design-ului cu linii fluide. Exteriorul este definit printr-un profil simplu, dar sportiv, iar interiorul corespunde perfect diferitelor stiluri de viata ale generatiei actuale.”

 

Articole similare

ADAC, test de anduranță cu un Volkswagen ID.3. Cum se prezintă bateria după 100.000 de kilometri?

Mihai Morcovescu

Hyundai Initium anunță un crossover alimentat de hidrogen, care va lua locul actualului Nexo

Mihai Morcovescu

Grupul Stellantis testează motoare Euro 6 pe bază de combustibili sintetici

Mihai Morcovescu