Constructorii auto din Germania si SUA au incheiat un parteneriat pentru dezvoltare de noi baterii SSB. Acestea ar urma sa mareasca autonomia masinilor electrice si sa contribuie la scaderea greutatii pachetelor.
Solid State Batteries (SSB) sunt pasul in fata necesar pentru ca masinile electrice sa devina mai usoare, mai fiabile, mai sigure si mai pregatite pentru a infrunta traseele lungi. Daca in 2020 se vorbea de concepte si cateva mici descoperiri utile in domeniul SSB, acum acestea sunt practic peste tot.
Bateriile conventionale folosesc un electrolit semi-lichid ca bariera intre anod si catod, substanta care se poate aprinde cu usurinta sau chiar exploda daca structura bateriei este cumva afectata chiar si de o simpla intepatura.
SSB-urile folosesc o substanta solida care e mult mai toleranta cu temperaturile crescute si care e mai greu de distrus prin incidente minore. Mai mult, au densitate mai mare, se pot incarca mai repede timp de mai multe cicluri, cantaresc mai putin, costa mai putin si au nevoie de un management al temperaturii mai simplu. Practic, au doar avantaje de care industria auto de-abia asteapta sa profite.
BMW si Ford investesc acum intr-o uzina din Colorado care a anuntat la sfarsit de 2020 ca deja a reusit sa ajunga la un progres important, un pas care deja stabileste ca SSB-urile sunt mai utile decat bateriile conventionale pe litiu-ion.
In aceeasi uzina s-au mai implicat Hyundai si Samsung, iar peste 400 de prototipuri au fost deja livrate.