Constructorul auto japonez Nissan Motor Co. trebuie să revină la un flux pozitiv de numerar şi să îşi consolideze poziţia de numerar pentru a putea relua plata dividendelor, a declarat luni directorul general Makoto Uchida cu ocazia Adunării generale anuale a acţionarilor.
Conform Bloomberg, în exerciţiu fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 6,27 miliarde de dolari, acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea constructorului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care a afectat vânzările globale de autovehicule.
Makoto Uchida, care a fost numit în postul de CEO al Nissan în luna decembrie 2019, a spus luni că obiectivul său este să ajungă la un flux pozitiv de numerar în al doilea semestru al următorului exerciţiu fiscal, adică în perioada octombrie 2021-martie 2022.
„Voi repune Nissan pe creştere”, le-a spus Uchida acţionarilor, adăugând că în cazul unui eşec este pregătit să demisioneze. „Vom face toate eforturile pentru a relua plata dividendelor în cel mai scurt timp posibil”, a adăugat Uchida.
Dividendele plătite acţionarilor Nissan sunt importante şi pentru grupul auto francez Renault SA, partener cu Nissan într-o alianţă care a împlinit 20 de ani şi totodată deţinătorul a 43% din acţiunile constructorului japonez.
Într-o întâlnire cu acționarii care a durat neașteptat de mult – două ore, timp în care noul șef Nissan a fost chestionat îndelung despre planurile sale de a readuce Nissan la profit, acesta a anunțat că va da o mai mare importanță pieței nipone. De altfel, acest demers era oarecum logic dacă avem în vedere că japonezii au decis să închidă uzinele din Spania și Indonezia și au început un plan de disponibilizări care vizează mai multe baze operaționale din întreaga lume.
Pentru a reduce și mai mult costurile, dar și pentru a se încadra în planul comun realizat cu Renault, Nissan își va micșora gama de produse cu aproximativ 20%, iar estimările privind vânzările anuale vizează acum doar cinci milioane. Acest volum al vânzărilor este foarte departe de ambițiile lui Carlos Ghosn de a atinge opt milioane de mașini vândute în fiecare an.
De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianţa sa cu Renault şi Mitsubishi Motors, a căror nouă strategie vizează în principal tot revenirea la profit.