La șase luni după dezvăluirea conceptului ID.EVO, cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai, Volkswagen a publicat acum primele fotografii și detalii referitoare la versiunea de serie, denumită ID.Unyx 08.
Noul SUV complet electric este primul model dezvoltat de germani în colaborare cu chinezii de la Xpeng, companie în care producătorul european deține un pachet minoritar de acțiuni.
Noul Volkswagen ID.Unyx 08 va debuta pe piață în 2026

Lansarea acestui model reflectă eforturile continue ale mărcii din Wolfsburg de a se extinde pe cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, unde noile produse sosesc într-un ritm alert. ID.Unyx 08 este cel mai nou model lansat de Volkswagen Anhui, un joint-venture format de JAC Motors și producătorul auto german.
SUV-ul electric este primul vehicul complet electric dezvoltat integral în China, fiind dezvoltat în colaborare cu Xpeng, care pune la dispoziție platforma și tehnologiile de nouă generație. În același timp, este primul dintr-o serie de 20 de EV-uri ce vor fi lansate în următorii ani. Între acestea își va face loc și un sedan electric, care ar urma să debuteze în 2026.
Noul SUV electric adoptă un limbaj de design creat special pentru piața chineză de Volkswagen, pe care l-am văzut deja pe conceptul ID.EVO. De altfel, versiunea de serie preia mai multe detalii estetice de pe acel prototip, inclusiv ușile fără ramă, montanții A negri și umerii posteriori proeminenți. Un detaliu interesant îl reprezintă sigla iluminată cu cap de lup de pe cel de-al treilea stop de frână, poziționat sub eleronul spate.
Totodată, modelul primește aceleași jante din aliaj cu cinci spițe ca și conceptul, care au un finisaj diamantat din cupru, precum și etriere de frână Brembo. SUV-ul măsoară 5.000 mm în lungime, 1.954 mm în lățime și 1.688 mm în înălțime, la un ampatament de 3.030 mm. Asta îl face cu 318 mm mai lung decât Tiguan-ul cu specificații americane și cu 101 mm mai scurt decât modelul Atlas, deși ampatamentul său le depășește pe ambele.




Două versiuni cu până la 503 CP și autonomie de 700 km
Volkswagen nu a publicat fotografii cu interiorul. Totuși, a confirmat că Unyx 08 va dispune de un asistent AI la bord și de tehnologie de asistență de nivel L2++. Aceasta este bazată pe pachetul ADAS, integrare de inteligență artificială, actualizări „over-the-air”. În conformitate cu tendințele actuale din sectorul EV-urilor din China, mai mult ca sigur că va exista un ecran infotainment mare și un panou de instrumente digital compact în spatele volanului.
Spre deosebire de unii rivali, care oferă configurații de extindere a autonomiei, ID.Unyx 08 va fi vândut exclusiv ca model electric cu baterie. Este construit pe o arhitectură electrică de 800 de volți și va fi disponibil în versiuni cu unul sau cu două motoare. Modelul promite o autonomie CLTC de peste 700 km și încărcare ultra-rapidă.
Conform datelor furnizate de Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației (MIIT) din China, versiunea cu un motor amplasat în spate dezvoltă 230 kW (313 CP).Varianta „dual motor” adaugă un motor frontal de 140 kW (190 CP), care duce bagajul de putere la 370 kW (503 CP).
Energia va fi furnizată de o baterie LFP ( litiu-fier-fosfat) produsă de CATL. Producția noului Volkswagen ID.Unyx 08 va fi realizată la uzina Anhui din China, iar primele livrări sunt programate pentru prima jumătate a anului viitor.

