Volkswagen a început săptămâna bine, primind luni seară (2 martie) titlul european Car of the Year 2015 pentru noul Passat. Şi vestile bune nu se opresc aici, pentru Volkswagen.
Text: Alex Buţu
Rezultatul voturilor pentru titlul Maşina Anului 2015 în Europa a fost dezvăluit în cadrul unui eveniment special găzduit în cadrul Salonului Auto de la Geneva, expoziţie care aşteaptă publicul larg să cunoască îndeaproape premierele automobilistice expuse la Palexpo începând din 5 martie. Modelul de clasă medie al constructorului german a surclasal categoric ceilalţi şase nominalizaţi în finala Car of the Year pentru 2015.
Juriul format din 58 de membri care provin din 22 de ţări au votat astfel:
Volkswagen Passat – 340 puncte
Citroën C4 Cactus – 248 puncte
Mercedes-Benz C Class – 221 puncte
Ford Mondeo – 203 puncte
Nissan Qashqai – 160 puncte
BMW Seria 2 Active Tourer – 154 puncte
Renault Twingo – 124 puncte
Nu este singura ştiri bună pentru Volkswagen. De altfel, tot ieri, Volkswagen Group a anunţat că a înregistrat cel mai bun an din istorie în materie de vânzări. Pe parcursul lunilor ianuarie şi februarie 2015 au fost comercializate peste 1,5 milioane de automobile marca Volkswagen la nivel mondial. Este pentru prima oară în istoria sa când Volkswagen depăşeşte acest plafon pe parcursul primelor două luni din an. În acelaşi comunicat, producătorul subliniază că în 2014 a investit 11,5 miliarde de euro în dezvoltare, “mai mult decât orice altă companie de pe glob”. Aceste cifre au fost anunţate de Prof. Dr. Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, care a mai adăugat că în cadrul companiei lucrează 46.000 de specialişti în cercetare şi dezvoltare şi peste 10.000 de experţi IT. Rolul acestora face parte din programul “Fast Track”, dedicat dezvoltării de alternative în materie de mobilitate şi digitalizării vehiculelor şi fabricilor.