De când a apărut în industria auto, în 2016, Lynk & Co nu a făcut la fel de mult zgomot precum o fac unii dintre concurenții săi chinezi atunci când lansează vreun model nou. Dar, asta nu înseamnă că gama sa nu merită luată în considerare, ba dimpotrivă.
Brandul cu influențe suedeze deținut de grupul chinez Geely are câteva modele promițătoare în portofoliu, iar unul dintre acestea este noul 01. Vorbim despre versiunea restilizată a crossover-ului compact lansat pentru prima dată în 2017. Curios să văd ce este nou și, mai ales, cât de bine au fost implementate modificările am scos la „joacă” versiunea cu facelift a lui 01 în echiparea de top More, iar în cele ce urmează îți voi spune cum a decurs testul.
Lynk & Co 01, primul model al mărcii lansat în Europa

Industria auto trece astăzi prin ceea ce unii denumesc cea mai mare revoluție a timpurilor moderne. Tehnologia autonomă va transforma în curând modul în care folosim mașinile, iar experții sunt de părere că tânăra generație de consumatori va începe să se îndepărteze de procesul tradițional de cumpărare a mașinilor.
Marii producători, fie că vorbim despre cei europeni, americani ori asiatici fac eforturi susținute pentru a se asigura că sunt cu un pas înaintea concurenței, mulți dintre aceștia adaptând mărcile existente pentru a se mula cât mai bine pe nevoile și preferințele clienților.
Gigantul chinez Geely, care deține 11 mărci, între care și Volvo, a ales să abordeze problema lansând în urmă cu aproape un deceniu Lynk and Co, o nouă marcă despre care, la acel moment, spuneau că va deveni în scurtă vreme una globală. Și nu au greșit cu nimic pentru că, astăzi, aceasta este una dintre cele mai mari mărci nu doar din China, ci și din lume, inclusiv din Europa.
Primul model lansat pe Bătrânul Continent a fost Lynk & Co 01, un SUV compact plug-in hybrid gândit să răspundă nevoilor urbane moderne, cu un design distinctiv, tehnologie de ultimă oră și o echipare completă încă din standard. În acest an, 01 a primit un facelift important, menit să consolideze rolul său de ambasador european al mărcii. Actualizarea este una semnificativă și constă în noi culori pentru caroserie, un interior complet reproiectat și un sistem de propulsie hibrid cu încărcare la priză actualizat.
Ce noutăți aduce actualizarea din 2025
Lynk & Co 01 facelift vine cu un design mai apropiat de cele mai recente modele ale mărcii. În față, modelul este în continuare ușor de recunoscut prin semnătura luminoasă pe verticală, în timp ce acum există o nouă inserție de aluminiu în partea inferioară a barei de protecție, care a fost ușor reproiectată. Aici se distinge o fantă centrală „glossy black” mai lată, prize inferioare profilate și un „splitter” subtil care face ca botul să pară mai coborât.
Luminile de zi au primit o nouă grafică luminoasă, iar configurația farurilor principale LED este aceeași, însă acestea au fost redesenate discret în carcasele mascate, într-un ansamblu mai coerent cu restul gamei Lynk & Co. Modificările estetice continuă la spate, acolo unde stopurile au primit la rândul lor o grafică nouă mai „tech”, în timp ce difuzorul și conturul barei sunt acum mai profilate. Lumina de marșarier a fost mutată mai jos, în timp ce țevile de eșapament nu mai sunt vizibile, în conformitate cu o estetică mai electrificată.







Aspectul exterior este completat de un set de jante cu design nou de 20 de inch, iar toate accentele albastre de la versiunea anterioară au fost eliminate. În plus, clienții europeni vor beneficia de o paletă de culori mai bogată. Din ofertă fac acum parte trei culori noi: Crystal White, Sparkling Black (cea din test) și Mineral Green Metallic. Acesta din urmă arată spectaculos în contrast cu plafonul și oglinzile negre. Per total, avem de-a face cu un „polish” matur, care nu schimbă identitatea modelului, dar îl împrospătează exact acolo unde te aștepți pentru un facelift de jumătatea ciclului de viață.
Din punct de vedere al gabaritului, Lynk & Co 01 rămâne în aceeași plajă de „C-SUV”, apropiat de Volvo XC40, cu aceeași amprentă rutieră ușor de plasat în oraș. În același timp, detaliile finisate în „negru piano” mi s-au părut mai bine integrate, evitând „încărcarea” vizuală. Proporția „umerilor” și forma montantului C îi conferă SUV-ului compact prestanță fără să pară ostentativ.
Un nou sistem de infotainment

O adevărată revoluție a avut loc și la interior, unde Lynk & Co a redesenat complet layout-ul planșei de bord pentru „New 01”. De asemenea, materialele sunt mai plăcute la atingere comparativ cu varianta anterioară, ceea ce asigură o ambianță mai curată. Tunelul central rămâne destul de înalt și include un spațiu pentru două smartphone-uri cu încărcare wireless, dar lipsit de sistem de răcire.
Clienții vor regăsi și o tabletă pentru sistemul de infotainment cu diagonală de 15,4 inch, care a luat locul display-ului anterior mai mic, sistemul multimedia fiind acum mai asemănător cu cel de pe electricul Lynk & Co 02. Sub „capota” digitală rulează chipset-ul Qualcomm Snapdragon 8155, adică exact ce trebuia pentru ca răspunsul interfeței să fie instantaneu, animațiile fluide, iar hărțile și aplicațiile să se încarce rapid. Scrolling-ul este fluid, trecerea între hărți și muzică e instant, iar sistemul de camere 360° este clar.
Un mare plus al SUV-ului Lynk & Co 01 facelift îl reprezintă volanul pe care apar butoane fizice noi (preferatele mele…), o decizie excelentă pentru piața din Europa, unde clienții au penalizat în ultimii ani „all-touch everything”. Butoanele fizice nou introduse te ajută foarte mult pentru că nu mai ești nevoit să „scormonești” în sub-meniuri. Interfața de climatizare rămâne vizibilă, iar comenzile tactile au hitbox-uri mari, ușor de nimerit în timp ce conduci. În plus, datorită noului chipset și arhitecturii electrice revizuite, pornirea la rece a sistemului e rapidă, iar actualizările OTA își fac treaba fără să te scoată din ritm.











Totuși, este păcat că interiorul este complet lipsit de butoane fizice. Pe scurt, odată ce te vei urca în 01 facelift vei descoperi un interior ergonomic și logic, unde comenzile climatizării rămân accesibile, comutatoarele sunt fix unde te aștepți să fie, iar conectivitatea este stabilă.
Totodată, scaunele din față oferă reglaje pe toate direcțiile, ceea ce îți oferă o poziție ideală la volan. Scaunele nu mai sunt fabricate din Econyl (care rămân doar în echiparea Core), ci din piele artificială cu cusături contrastante, oferind o senzație tactilă plăcută. Per total, sunt foarte similare cu cele găsite pe modelul 02, pe care l-am testat și noi.
Pasagerii care vor călători pe locurile din spate vor regăsi spațiu mai mult decât generos atât la genunchi, cât și la cap, în primul rând datorită unui șezut corect profilat. Tot la capitolul spațiu, amplasarea bateriei este, de asemenea, interesantă. Aceasta eliberează spațiu în portbagaj, care are un volum standard de 466 de litri și poate ajunge până la 1.213 de litri prin rabatarea scaunelor din spate.
Sistemul PHEV oferă acum mai multă putere

Lynk & Co a operat modificări importante și sub capotă, acolo unde a fost montat un nou sistem hibrid plug-in (PHEV). Ansamblul combină un motor pe benzină cu 4 cilindri de 1,5 litri turbo, care gestionează mai bine greutatea mașinii de 1,7 tone. Unitatea livrează 137 CP și este cuplată la un motor electric actualizat, care oferă 143 CP. „Software-ul” hibrid și elementele auxiliare au fost recalibrate, rezultatul fiind o putere totală de 276 CP și 535 Nm de cuplu. Aceste valori se traduc într-o capacitate de repriză simțitor mai bună comparativ cu vechea configurație de „doar” 261 CP.
Interacțiunea dintre cele două motoare a fost optimizată, iar rezultatul este vizibil superior față de versiunea anterioară. Dacă înainte bateria se descărca rapid, iar modul hibrid nu oferea eficiența dorită, acum lucrurile stau mult mai bine. În modul hibrid care, în realitate, este și cel mai utilizat în viața de zi cu zi, consumul este mult mai bine echilibrat. Odată ce nivelul de încărcare al bateriei ajunge în jur de 20%, sistemul trece automat la funcționarea ca un hibrid clasic, ceea ce face ca descărcarea completă a bateriei să fie mult mai greu de realizat. Cuplul instant al motorului electric îți oferă acea pornire promptă de la semafor și un răspuns imediat în reprize. În regim de autostradă, benzinarul intră în funcțiune fără să simți, iar ansamblul rămâne silențios.
Față de varianta anterioară, creșterea de putere de 15 „cai” nu este doar pentru fișă: se simte în elasticitate și în felul în care cutia gestionează tranzițiile atunci când ceri cuplu pentru o depășire. Pachetul hibrid actualizat este exact acel tip de evoluție pe care o așteptai: păstrează rafinamentul la viteze mici (EV), dar dă mai multă siguranță la ritm de autostradă sau pe un drum național în rampă. Cifrele WLTP rămân orientative, dar sunt în linie cu ce oferă piața de PHEV moderne din segment.
În aceste condiții, Lynk & Co 01 facelift realizează sprintul 0-100 km/h în 7,7 secunde, iar consumul combinat WLTP coboară la 0,9 litri/100 km, cu 20 g/km CO₂, excelente pentru o mașină de peste 1,7 tone. În practică, cu bateria plină, 01 se comportă ca un EV autentic în oraș. De asemenea, consumul de combustibil este cu adevărat impresionant: între 5,5 și 6,0 litri/100 km, și chiar mai puțin în oraș.
Încărcare și managementul energiei
Cu bateria de 17,7 kWh încărcată complet, autonomia declarată în regim pur electric este de 75 km, o valoare mai mult decât suficientă pentru naveta zilnică în modul EV. Dar, realist vorbind, poți parcurge în jur de 60 km. Un consum energetic de 15-20 kWh/100 km este plauzibil, dar depinde, evident, de temperatură și de stilul de condus.
Lynk & Co 01 facelift nu se numără printre cele mai bune mașini plug-in în ceea ce privește autonomia EV, și pentru că încărcarea se face doar prin curent alternativ până la 6,6 kW și durează aproximativ 3 ore la stațiile de încărcare publice și între 6 și 8 ore la o priză casnică.
Cu bateria încărcată, mașina poate rula predominant electric în traficul urban. Modul „Auto” face trecerea fină între surse, iar în „Pure” forțezi rularea EV până când o urcare în rampă, de exemplu, mai cere intervenția motorului termic.
Cum se conduce noul Lynk & Co 01 facelift
În ceea ce privește condusul și manevrabilitatea, conducerea ține să sublinieze că Lynk & Co 01 a fost conceput pentru a oferi o senzație mai sportivă decât SUV-urile Volvo. Acest lucru este evident încă de la început cu o rulare destul de fermă, dar bine controlată. Pe șosea, 01 facelift păstrează ceea ce ne plăcea la modelul anterior, și anume un compromis reușit între confortul de zi cu zi și un control optim al ruliului pentru a nu resimți efectul de „barcă” în virajele rapide pe care îl resimți la alte SUV-uri compacte.
Meritul este al noii configurații a suspensiei, o combinație clasică, dar excelentă, de amortizoare MacPherson pe față și suspensii multilink pe spate. Suspensia absoarbe foarte bine denivelările, liniile de tramvai pronunțate și gropile mici, iar pe autostradă oferă acel sentiment de mașină așezată. Anterior, suspensia lui Lynk & Co 01 restilizat era considerată prea moale, însă acum chiar și în virajele abordate la viteze mai mari, SUV-ul se comportă bine datorită unui sistem electronic antiruliu care aduce un plus la capitolul stabilitate.
Așa cum am spus, noul sistem PHEV oferă mai multă putere decât versiunea pre-facelift. Dacă ar fi ceva care nu mi-a plăcut ar fi frânele, care nu mi s-au părut adecvate pentru puterea care poate fi transmisă roților. Să nu credeți că m-am simțit în vreun moment în nesiguranță, în nici un caz, pentru că frânele sunt suficiente pentru condusul de zi cu zi. Singura mea nemulțumire se referă la faptul că există loc de îmbunătățiri în această privință.
Direcția nu este foarte sensibilă, dar este precisă și bine echilibrată, în timp ce rafinamentul este în mare parte la înălțime. Manevrabilitatea este, de asemenea, impresionantă. Mult mai bună decât mă așteptam de la acest SUV compact care se presupune că are aspect de „mașină de familie”.
Per total, experiența de condus este la nivelul așteptărilor, dar Lynk & Co 01 nu iese cu greu în evidență față de vasta gamă de SUV-uri similare din Europa. Ne referim aici la KIA Sportage PHEV, Hyundai Tucson PHEV, noul Peugeot 3008 PHEV, Ford Kuga PHEV, Jeep Compass 4xe, care oferă utonomie EV comparabilă cu cea a lui 01 facelift și puteri între 225 și 300+ cai-putere.
Cele cinci zile petrecute alături de 01 facelift m-au transformat într-un fan al vehiculelor hibride plug-in. Este un SUV foarte ușor de utilizat (inclusiv de încărcat) și, foarte important, nici măcar nu a trebuit să realimentez cu benzină, în ciuda faptului că am condus între 300 și 400 km, atât pe autostradă, cât și prin traficul aglomerat din București.
Cât costă noul Lynik & Co 01 facelift în România
La capitolul siguranță, Lynk & Co 01 facelift vine cu un pachet ADAS complet pentru segment: ACC cu funcție de „Stop&Go”, asistent pentru menținerea benzii, avertizare unghi mort, frânare automată de urgență și asistent pentru trafic aglomerat. Filosofia Lynk & Co este aceea de a le oferi clienților în standard sau în pachete simple, nu într-un pachet de „opționale”.
Lynk & Co listează „New 01” pe piața locală la un preț de pornire de 41.999 € (versiunea Core) și 45.999 € (versiunea More). Prețul este, de altfel, marele avantaj al lui 01 facelift. Diferența de „gust” ține de design și de modul în care te împaci cu semnătura Lynk & Co, care este mai „tech-cool” decât „clasic-elegant”.
Lista completă cu prețuri și dotări ale noului Lynk & Co 01 facelift le puteți vizualiza aici.
Concluzie
Lăsând la o parte nemulțumirea personală legată de frâne, putem spune, fără teama de a greși, că avem de-a face cu unul dintre cele mai impresionante crossover-uri de pe piață în acest moment, care nu mai are nevoie de eticheta „exotic” pentru a atrage atenția. Lynk & Co 01 facelift este un exemplu de update care a fost aplicat fix acolo unde se simțea nevoia. Exteriorul a primit exact doza de prospețime de care orice mașină are nevoie la un moment dat, având un design modern, fără excese, care atrage toate privirile, un interior plăcut, confortabil și tehnologizat, precum și un sistem de propulsie revizuit, mai puternic și mai eficient, care este pregătit pentru viitor și promite economii considerabile de combustibil. Noul 01 facelift rămâne fidel filosofiei Lynk & Co, fiind o mașină complet echipată, gândită să simplifice viața utilizatorului și oferită la un preț competitiv.