Producătorul auto japonez Suzuki a publicat informațiile și fotografiile oficiale referitoare la noul SUV de clasă compactă eVitara.
Este vorba despre primul model complet electric din istoria mărcii nipone. Acesta va ajunge în Europa în vara anului 2025.
Noul Suzuki eVitara adoptă noul limbaj de design „High-Tech & Adventure.”
Primul model electric al constructorului asiatic este bazat pe conceptul eVX, care a fost prezentat în ianuarie 2023, cu ocazia Auto Expo din India. De altfel, modelul va fi produs în această țară, în uzina Suzuki din Gujarat.
Noul eVitara este dezvoltat pe arhitectura „HEARTECT-e”, care a fost special creată pentru modele electrice. Această platformă va sta la baza mai multor modele electrice viitoare din gama japonezilor.
Deși împărtășește numele cu versiunea termică, eVitara nu se aseamănă deloc cu acesta din punct de vedere tehnic sau vizual. Estetic vorbind, SUV-ul cu emisii zero adoptă noua filosofie de design, denumită „High-Tech & Adventure”. Acest stil reflectă atât spiritul aventurier al mașinii, cât și tehnologiile pe care le înglobează.
Modelul electric se remarcă printr-o caroserie mai sculptată comparativ cu „fratele” cu motor termic, cu linii și muchii bine definite. La partea frontală a primit faruri cu un design inedit, care se îngustează spre centrul grilei închise. Bara de protecție găzduiește mai multe prize de aer, dar și o serie de elemente de protecție din plastic negru, care conferă un aspect robust. Aceleași protecții le regăsim și pe părțile laterale și pe uși.
La partea posterioară, stopurile sunt unite în mijloc, iar bara de protecție este nevopsită, ceea ce contribuie la imaginea robustă a mașinii. Un eleron discret în partea de sus a lunetei completează aspectul dinamic al modelului.
Trei versiuni de motorizare
Interiorul aduce câteva noutăți, iar cea mai importantă este noul instrumentar complet digital, care a luat locul bordului analogic de până acum. Lângă acesta se regăsește un ecran multimedia, iar consola centrală vine cu un aspect fresh. Aceasta integrează butoane fizice și ornamente din aluminiu în jurul gurilor de ventilație. De asemenea, tot aici există finisaje contrastante bej și negre pe bord, scaune, uși și consolă.
Ca gabarit, noul Suzuki eVitara are o lungime de 4.275 mm, o lățime de 1.800 mm și o înălțime de 1.635 mm. Astfel, noul SUV electric este mai lung, mai lat și mai înalt decât un Vitara cu motor termic. De asemenea, ampatamentul a fost extins la 2.700 mm, ceea ce se traduce prin mai mult spațiu la interior.
În momentul lansării, eVitara va fi disponibil în trei versiuni de motorizare. Varianta de bază va primi un motor de 144 CP și 189 Nm, o baterie LFP de 49 kWh și tracțiune față. Versiunea intermediară va oferi tot tracțiune pe puntea față, un motor de 174 CP și 189 Nm și o baterie de 61 kWh. Vârful de gamă va folosi două motoare electrice cu o putere totală de 184 CP și 300 Nm, care vor fi alimentate de un acumulator de 61 kWh. Această versiune va primi tracțiune integrală.
Niponii nu au dezvăluit autonomia, dar se estimează că la un nivel de încărcare de 81%, eVitara va putea parcurge până la 250 de kilometri. De asemenea, nici datele referitoare la timpii de încărcare nu au fost publicate încă.
Lansarea oficială a noului Suzuki eVitara este prevăzută pentru vara lui 2025 pe piața europeană. Noul crossover electric va fi comercializat și sub brandul Toyota.