Hyundai se confruntă cu dificultăți majore în urma impunerii unui tarif auto de 25% de către Statele Unite, ceea ce a afectat semnificativ profitabilitatea companiei.
Deși vânzările au crescut, profitul operațional și cel net au înregistrat scăderi notabile în trimestrul al doilea, iar perspectivele pentru a doua jumătate a anului rămân incerte.
Hyundai pierde 22% din profit în T2 din cauza taxelor impuse de SUA

Hyundai se confruntă cu presiuni semnificative în contextul geopolitic tensionat din 2025, după ce Statele Unite au impus un tarif de 25% asupra automobilelor importate, măsură care a afectat serios veniturile gigantului sud-coreean.
Concret, în trimestrul al doilea al acestui an, constructorul auto a raportat un profit operațional de 2,63 miliarde de dolari, în scădere cu 15,8% față de aceeași perioadă din 2024. Această scădere vine pe fondul unei creșteri a vânzărilor globale cu 7,3%, până la 35,2 miliarde de dolari, performanță susținută în principal de piața din America de Nord.
Pentru a atenua efectul noilor tarife impuse de administrația condusă de Donald Trump în luna aprilie, Hyundai s-a concentrat pe vânzarea stocurilor deja existente pe teritoriul SUA, însă această strategie se apropie de final. Compania asiatică a estimat un impact financiar negativ de aproximativ 605 milioane de dolari doar pentru a acoperi costul tarifar, în timp ce profitul net a scăzut și mai abrupt, cu 22,1%, ajungând la 2,3 miliarde de dolari.
Începând cu a doua jumătate a anului, Hyundai se așteaptă ca efectele tarifelor să fie resimțite și mai puternic, în lipsa unei soluții comerciale bilaterale între Seul și Washington.






Câte mașini a vândut Hyundai în SUA în 2025
Previziunile pentru cel de-al treilea trimestru sunt marcate de incertitudine, în condițiile în care negocierile dintre Coreea de Sud și Statele Unite privind reducerea taxelor se află în impas. În contrast, Japonia a reușit să ajungă la un acord comercial cu SUA, care a dus la reducerea taxei auto de la 25% la 15%, sporind astfel presiunea asupra competitorilor regionali precum Hyundai și KIA.
Un motiv de îngrijorare îl reprezintă dependența tot mai mare a Hyundai de piața americană. În primele șase luni din 2025, compania a vândut aproximativ 476.000 de vehicule în SUA, în creștere cu 10,5% față de perioada similară a anului trecut, ceea ce echivalează cu peste 40% din totalul vânzărilor globale. În aceste condiții, Hyundai nu exclude o majorare a prețurilor pe piața americană, ca o posibilă soluție pentru a absorbi impactul tarifelor, însă riscă să piardă teren în fața unor rivali care beneficiază de condiții comerciale mai avantajoase.
Tensiunile comerciale dintre SUA și Coreea de Sud se desfășoară pe fundalul unui climat internațional marcat de protecționism și relocalizare a lanțurilor de producție. Evoluțiile din următoarele luni vor fi cruciale pentru strategia Hyundai, în contextul în care producătorul se vede nevoit să echilibreze profitabilitatea cu menținerea competitivității pe una dintre cele mai importante piețe auto din lume.