Prima generație Nissan Qashqai a fost lansată în anul 2007 și s-a vândut în peste 2.000.000 de exemplare în întreaga lume. Încă de atunci, Qashqai s-a vrut a fi un crossover, un SUV de oraș, cu un consum redus și veleități atât legate de confort cât și de off-road ușor. Acum, Qashqai se află la a doua generație cu un design total revizuit, un nou set de motorizări și multe inovații tehnologice.
LA CAPITOLUL DESIGN, noul Qashqai este acum ceva mai lung, mai lat și are o gardă la sol un pic mai coborâtă. Se pare că aceste noi dimensiuni, alături de un șasiu complet nou, vor face ca noul Qashqai să fie mai ușor de manevrat chiar și la viteze mai ridicate. Poziția de condus nu a avut de suferit și a rămas ridicată pentru o mai bună vizibilitate și un feedback de crossover.
Aspectul exterior este unul plăcut, cu linii complet noi, care îi oferă o notă de sportivitate noului Qashqai. Nici aerodinamica nu a fost neglijată, noul model având acum un coeficient de rezistență aerodinamică mult mai scăzut decât modelul precedent.
LA CAPITOLUL TEHNOLOGIE, se remarcă folosirea LED-urilor, atât pentru luminile de zi la modelele entry-level, cât și la cele de top, unde se regăsesc blocurile optice frontale full-LED.
Intelligent Parking Assist este noua tehnologie de asistare la parcare. Noul Nissan Qashqai are nevoie de doar 80 cm între cele două obstacole între care vrei să parchezi, iar tot ce trebuie să facă șoferul este să selecteze treptele de mers înainte și înapoi în funcție de indicațiile din bord.
Un alt aspect tehnologic interesant este noua servo-direcție EPAS (Electronic Power Assisted Steering), care pune la dispoziție două setări pentru feedback-ul direcției. În modulul normal, drecția este mai ușoară, în vreme ce odată cu selectarea modului sport, ea devine mai fermă. Astfel, noul Qashqai este mai ușor de folosit în oraș, iar în afara acestuia, la viteze mai mari, direcția devine mult mai precisă.
LA CAPITOLUL MOTORIZĂRI, Nissan propune patru motoare noi, două dieseluri și două motoare pe benzină, toate motorizările fiind dotate cu turbină pentru efienticizarea consumului de carburant și o putere mai mare.
Motorizările pe benzină sunt: 1.2 DIG-T de 115 cp și 1.6 DIG-T de 150 cp, ambele înregistrând un consum mediu de 5,6 litri de carburant la suta de km.
Motorizările diesel sunt: 1.5dci de 110 cp și 1.6dci de 130 cp, acestea înregistrând consumuri de 3,8 și respectiv 4,6 litri de carburant la suta de kilometri, conform declarației producătorului.
Nissan propune și o nouă transmisie pentru a doua generație Qashqai, Xtronic Transmission. Această transmisie va fi disponibilă pe modelul 1.6 dCi și asigură atât performanțe sportive ridicate, cât și o schimbare a treptelor de viteză ceva mai rafinată.
ÎN MATERIE DE GADGET-URI, Nissan lansează NissanConnect system. Acest nou sistem media va avea un display touchscreen de 7 inci conceput pentru tehnologia smartphone. Astfel se facilitează o conectivitate mult mai ușoară a gadget-urilor personale care vor interacționa cu sistemul media din noul Qashqai.
Lista de prețuri pentru noul Qashqai încă nu a fost făcută publică.