Leapmotor este unul dintre brandurile care au atras atenția la Salonul Auto de la München din 2025, anunțând oficial extinderea pe piața europeană.
Dacă sedanul B10 marchează începutul acestei aventuri comerciale, marea noutate a reprezentat-o dezvăluirea hatchback-ului B05, un rival direct pentru Volkswagen ID.3, Cupra Born și MG4.
Leapmotor B05 este provocarea chineză pentru segmentul C electric

Salonul Auto de la München din 2025 confirmă încă o dată presiunea tot mai mare pe care producătorii chinezi o pun asupra industriei auto europene. Leapmotor este una dintre companiile din China aflată în plină expansiune pe Bătrânul Continent, iar B05 este cel mai nou produs dedicat exclusiv pieței continentale.
Acesta este un hatchback compact electric, care promite să ofere o alternativă serioasă la modelele deja consacrate ale producătorilor europeni. Mașina măsoară 4,43 metri în lungime, 1,88 metri în lățime și 1,52 metri în înălțime. Ampatamentul de 2,735 metri sugerează un spațiu interior competitiv pentru segmentul dominat de Volkswagen ID.3, Cupra Born și MG4.



Cei de la Leapmotor nu au publicat încă datele tehnice oficiale. Cu toate acestea, este foarte posibil ca B05 să împartă platforma LEAP 3.5 cu SUV-ul B10. În această configurație, putem anticipa prezența unui motor electric de 218 CP și 240 Nm, capabil să ducă mașina de la 0 la 100 km/h în 8 secunde, iar de aici până la o viteză maximă de 170 km/h.
Autonomie și încărcare la nivelul rivalilor europeni

Dacă B05 va prelua opțiunile de baterii de la fratele său mai mare, asta înseamnă că vor fi disponibile două variante. Prima va avea o capacitate de 56,2 kWh pentru o autonomie WLTP de aproximativ 361 km, iar cea de-a doua va avea 67,1 kWh și va asigura o autonomie extinsă de până la 434 km.
La capitolul încărcare rapidă, Leapmotor promite cifre competitive, și anume până la 168 kW în curent continuu. Acesta este suficient pentru ca repriza de încărcare 30%-80% să se realizeze în doar 20 de minute.
Prezentarea B05 vine într-un moment în care Europa se confruntă cu o adevărată avalanșă de modele electrice de proveniență chineză, multe dintre acestea având prețuri agresive și dotări moderne. Uniunea Europeană analizează în prezent taxe suplimentare pentru a proteja industria auto continentală, însă constructorii din China, deci și Leapmotor, continuă să-și facă loc în segmentul C, unul dintre cele mai competitive de pe piață.
Practic, Leapmotor B05 nu este doar o premieră de salon, ci și un semnal clar că producătorii chinezi nu mai vizează doar segmentele entry-level, încercând să cucerească clienții prin raportul preț-tehnologie.