Directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare a produselor din cadrul grupului JaguarLandRover a declarat că grupul britanic nu are intenţia de a crea maşini care elimină complet rolul şofării de către om.
Text: Alex Buţu
„Noi nu ne considerăm clienţii bagaje. Nu vrem să construim un robot care transportă marfă din punctul A în punctul B”, a spus Wolfgang Epple, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare al JLR, în cadrul unui eveniment pentru presă.
Declaraţia surprinde dacă luăm în seamă competiţia acerbă dintre constructorii auto de a anunţa noi dezvoltări în materie de condus autonom. Dar poate că producătorii auto au realizat faptul că nu este tocmai o idee bună de marketing să spui fără că rolul şofării este cedat în totalitate maşinii.
Tocmai de aceea, Wolfgang Epple subliniază că accentul va fi pus pe tehnologii care asistă şofatul fără să preia complet controlul. Exemplu este inclusiv prezentarea unui Rang Rover Sport care poate fi condus cu ajutorul unei aplicaţii pentru smartphone. În acest caz utilizatorul stă în afara maşinii şi o manevrează în parcările aglomerate sau chiar şi în porţiuni de teren accidentat.
De aceea, Wolfgang Epple a ţinut chiar să-l contrazică pe Elon Musk, CEO-ul Tesla, care spunea că într-un final oamenilor li se va interzice prin lege să şofeze. Epple spune că maşinile autonome nu ar stimula latura emoţională a clienţilor, un factor important în cumpărarea unui automobil. Reprezentatul JaguarLandRover a povestit că ştie despre o companie din Japonia care foloseşte în timpul şedinţelor un computer capabil să înţeleagă discuţia şi să-şi ofere opinia despre soluţia pe care o găseşte corectă pe baza unor algoritmi. Dar crede că nu vom ajunge să automatizăm legea sau legiuitorii.
1 comment
Mi se pare geniala inovatia asta cu condusul masinii prin intermediul unei aplicatii!