Continuându-și angajamentul față de electrificare, Hyundai va lansa noi vehicule electrice în 2026, iar primul dintre acestea îl va prezenta cu ocazia Salonului Auto de la Bruxelles (9-18 ianuarie).
Este vorba despre cel mai mare automobil ca dimensiuni din gama de electrice ale mărcii coreene.
Viitorul model electric Hyundai va folosi o arhitectură electrică de 800 V

După cum v-am informat deja, Uniunea Europeană a renunțat la mult-discutata interdicție de vânzare a mașinilor noi cu motoare cu combustie internă. Astfel, automobilele convenționale vor fi în continuare permise și după 2035. Cu toate acestea, Hyundai nu renunță la ofensiva electrică în Europa. Astfel, în prima lună a anului viitor, producătorul coreean va lansa cel mai mare vehicul electric de până acum, însă detaliile rămân deocamdată învăluite în mister.
După standardele europene, Ioniq 9 este acum cel mai mare vehicul din gamă. SUV-ul cu trei rânduri de scaune are o lungime de peste cinci metri, ceea ce îi face pe mulți să se întrebe ce model urmează să lanseze Hyundai. Compania spune că viitorul său EV „completează gama existentă de modele electrice”, însă fără să ofere prea multe indicii. Totuși, logica sugerează că nu va fi încă un SUV de dimensiuni mari.
Cei de la Hyundai spun că viitorul lor model va folosi o arhitectură de 800 de volți și „tehnologie electrică de ultimă generație” și îl descriu ca vehicul de serie. Coreenii au publicat și o primă imagine teaser, care dezvăluie o bandă LED ce se întinde pe întreaga lățime a mașinii. În schimb, numele noului model este încă necunoscut.






În timp ce Hyundai va aduce la show-ul belgian cel mai mare vehicul electric al său, marca soră KIA va prezenta cea mai mică mașină electrică. Noul EV2 este gata de producție și va fi însoțit de variantele GT ale modelelor EV3, EV4 și EV5.
Hyundai și KIA se numără printre cele 64 de mărci auto care vor participa la show-ul ce se deschide pe 9 ianuarie. Deși minivan-urile nu sunt cele mai spectaculoase vehicule este încurajator să vedem că show-urile nu sunt complet dispărute. Iar Hyundai și KIA sunt printre puținele mărci care încă cred că aceste evenimente rămân relevante în era TikTok.

