AUTOpro
Generale Green car Plug-in Hybrid Stiri

Geely în Europa: Chinezii vor lansa 10 modele noi până în 2030

Constructorul chinez Geely își consolidează strategia de penetrare a pieței europene, anunțând un plan ambițios de extindere fără precedent.

Mai exact, în următorii trei ani, grupul asiatic intenționează să lanseze nu mai puțin de 15 modele noi în Europa, pur electrice și hibride plug-in. De asemenea, până în 2030, va dezvolta o rețea de 1.000 de dealeri pe întregul continent.

În România, Geely comercializează patru SUV-uri: trei termice și un EV

Geely, care deține branduri consacrate precum Volvo, Polestar, Lotus și Zeekr, mizează acum pe extinderea sub propriul nume. Chinezii urmăresc să devină un jucător de top în segmentul mainstream al vehiculelor electrificate pe Bătrânul Continent.

„Clienții sunt din ce în ce mai dispuși să aleagă mărci noi. Când vine vorba de electrice și hibride plug-in, marca contează tot mai puțin. Loialitatea față de producătorii tradiționali se erodează vizibil”, a declarat Michael Yang, directorul Geely UK, cu ocazia lansării noului SUV electric EX5 pe piața din Regatul Unit.

În prezent, marca Geely este prezentă în mai multe țări din Europa Centrală și de Est, inclusiv în România, unde a fost lansată oficial în septembrie 2024. Pe piața locală, constructorul chinez oferă în acest moment patru SUV-uri, dintre care trei sunt echipate cu motoare termice – Coolray, Cityray și Starray, iar unul este complet electric – EX5.

1.000 de dealeri până la finalul deceniului

La nivel european, vânzările Geely au atins pragul de 1.829 de unități între ianuarie și septembrie 2025. Aceasta este o cifră modestă, dar care reflectă faza incipientă a expansiunii directe a mărcii pe continent. Obiectivul fixat până la finalul deceniului este clar, și anume o creștere susținută prin diversificarea ofertei și o rețea solidă de distribuție.

Prin lansarea celor 15 modele noi, Geely își propune să acopere segmentele-cheie ale pieței electrificate, de la SUV-uri compacte și modele de familie, până la vehicule urbane accesibile, potrivit Autocango. De asemenea, extinderea rețelei de dealeri la 1.000 de puncte până în 2030 ar urma să transforme compania într-un actor major în industria auto europeană. Și asta, într-un moment în care mulți producători locali se confruntă cu presiunea costurilor de tranziție și a concurenței asiatice.

Expansiunea Geely marchează totodată o nouă etapă în ofensiva auto chineză pe piața europeană, unde companiile din China își consolidează pozițiile atât prin branduri proprii, cât și prin alianțe strategice și investiții directe în infrastructura de producție și distribuție.

Articole similare

Exclusivitate mondială – Interviu cu fondatorul ZipCharge, inventatorii powerbank-ului pentru automobile electrice

Dan Vardie

Premieră europeană – Noul BYD Dolphin Sport: Cel mai mic și mai ambițios din familia BYD (VIDEO)

Dan Vardie

Renault ar putea renunţa la plata dividendelor pentru 2019

Robert Stan