Fiat revine în forță pe piața europeană cu o versiune actualizată a modelului său emblematic de oraș – Fiat 500, acum echipat cu tehnologie mild-hybrid.
Într-un context în care tot mai mulți producători auto caută soluții de compromis între propulsia electrică și cea clasică, noul Fiat 500 Hybrid marchează o revenire strategică la motorizările termice asistate, după ce generația lansată în 2020 a fost disponibilă exclusiv în versiune electrică (500e).
Noul Fiat 500 Hybrid folosește un sistem mild-hybrid de 12 volți

Denumită simplu Hybrid, noua versiune aduce sub capotă un motor pe benzină de 1.0 litri, 3 cilindri, capabil să livreze 70 CP, asistat de un sistem mild-hybrid de 12V, destinat mai degrabă eficientizării consumului decât rulării în regim electric. Propulsorul este asociat exclusiv cu o transmisie manuală cu 6 trepte.
Disponibil în versiunile hatchback și cabrio, noul 500 Hybrid păstrează farmecul retro-modern, dar aduce și dotări actuale: un ecran central de 10,25 inch, compatibilitate wireless cu Apple CarPlay și Android Auto, un instrumentar de bord digital de 7 inch și o serie de sisteme avansate de asistență precum menținerea benzii sau recunoașterea semnelor de circulație.






Producția va începe în noiembrie 2025, la uzina Fiat dinMirafiori, Italia, iar prețul de pornire va fi de aproximativ 17.000 de euro. Constructorul italian plănuiește să fabrice în jur de 5.000 de unități până la finalul anului, adresându-se celor care caută un automobil accesibil, urban, dar care nu vor să facă încă pasul complet către electric.
Lansarea vine într-un moment cheie, pe fondul dezbaterilor europene privind amânarea termenului din 2035 pentru interzicerea vânzării mașinilor cu motoare termice. Fiat mizează pe această alternativă de tranziție pentru a păstra modelul 500 relevant într-un peisaj auto tot mai polarizat între electric și convențional.