Cupra accelerează ofensiva electrică și publică un nou set de imagini oficiale cu viitorul model Raval, care ar urma să devină cel mai accesibil EV al mărcii.
Debutul este programat pentru 2026, iar prețul de bază va fi situat în zona pragului de 26.000 de euro, unul extrem de competitiv în contextul actualei presiuni de pe piața europeană asupra prețurilor vehiculelor electrice.
Viitorul Cupra Raval va adopta un design în linie cu identitatea mărcii

Constructorul auto spaniol continuă strategia prin care vizează consolidarea pe segmentul electricelor de volum, dar cu ADN sportiv. Noul set de imagini confirmă direcția de design adoptată în ultimii ani de marca de la Martorell, cu un stil agresiv, unghiuri ascuțite și elemente luminoase distinctive. Sunt elemente distinctive cu care producătorii încearcă să-și diferențieze tot mai clar modelele EV.
Raval păstrează limbajul vizual care a consacrat modelele Born, Tavascan și Formentor. Partea frontală este sculptată și integrează o suprafață închisă aerodinamic și faruri triunghiulare cu semnătură luminoasă specifică. În spate, linia este dominată de un set de stopuri unite prin logo-ul Cupra, care este iluminat. Vorbim despre un element vizual care a devenit deja recognoscibil la nivel european. Deasupra lunetei își face apariția un eleron de dimensiuni generoase, care amplifică nota sportivă.
Raval va utiliza noua arhitectură MEB+ a Grupului Volkswagen, o platformă optimizată pentru a găzdui baterii mai eficiente, o încărcare mai rapidă și un management termic îmbunătățit. Cu o lungime de 4.046 mm, o lățime de 1.784 mm și o înălțime de 1.518 mm, hot-hatch-ul cu emisii zero se va încadra exact în zona compactelor urbane, un segment care a explodat în 2025 pe fondul cererii crescute pentru mașini mici, electrice și accesibile.
De asemenea, ampatamentul de 2.600 mm promite un spațiu interior generos raportat la dimensiuni. Cupra nu a publicat fotografii cu interiorul.












Raval va avea două versiuni
Spaniolii au confirmat două variante în momentul lansării. Prima dintre acestea se numește Dynamic / Dynamic Plus și va folosi un motor de 210 CP, cu o autonomie estimată la 450 km. Această versiune țintește publicul larg, fiind orientată către eficiență și un raport preț-performanță competitiv.
Cealaltă variantă, Raval VZ Extreme, va avea 225 CP și va oferi o autonomie aproximativă de 400 km. Varianta sport păstrează tracțiunea față, dar adaugă scaune CUPBucket, o suspensie sport și jante de 19 inch. Aceasta este un răspuns direct la cererea actuală pentru electrice compacte, dar cu o personalitate sportivă, o nișă în creștere pe piața europeană.
Cupra anunță un preț de pornire de 26.000 de euro, într-un moment în care tot mai multe state europene renunță treptat la subvențiile generoase pentru electrice. Astfel, Raval este gândit ca o alternativă EV accesibilă pentru piața de masă, încadrându-se în trendul actual de repoziționare a prețurilor pentru a menține atractivitatea segmentului electricelor compacte.
Lansarea oficială este programată pentru prima jumătate a anului viitor. Cupra Raval ar urma să ajungă în showroom-uri în cursul verii.

