Conform informațiilor preliminare publicate luni de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), piața auto din România a înregistrat o creștere de 5,4% a înmatriculărilor de autoturisme noi în februarie, comparativ cu aceeași lună a anului precedent.
Astfel, numărul total al vehiculelor noi înregistrate luna trecută a fost de 11.779 de unități.
APIA: Dacia domină clasamentul vânzărilor pe mărci, cu aproape 30% din total

După ce, în prima lună din 2025, s-a înregistrat o ușoară scădere, trendul vânzărilor pare să fi revenit pe o traiectorie ascendentă. Datele oficiale furnizate de APIA și Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) indică o ușoară redresare a pieței auto.
Concret, în intervalul ianuarie-februarie 2025, românii au achiziționat în total 23.602 vehicule noi, o valoare cu doar 0,6% mai mică față de perioada similară a anului anterior. Pe de altă parte, segmentul autoturismelor pur electrice a suferit un recul semnificativ, înregistrând o scădere de 35% în a doua lună a anului curent. Acest tip de vehicule dețin în prezent o cotă de doar 6,1% din piața auto locală.

În ceea ce privește clasamentul mărcilor, Dacia continuă să domine topul vânzărilor. Astfel, constructorul de la Mioveni a comercializat 3.532 de mașini în luna februarie dintr-un total de 11.779 de unități, ceea ce reprezintă 29,98% din piață. Pe poziția a doua s-a clasat la mare distanță Toyota, cu 1.005 unități vândute, în timp ce Skoda completează podiumul, cu 878 de unități.


Top 10 este completat, în ordine, de Volkswagen – 842 unități, Renault – 738 unități, Ford – 615 unități, Hyundai – 563 unități, BMW – 438 unități, Mercedes-Benz – 403 unități și Suzuki – 388 unități.