KGM face un pas decisiv și introduce pe piața din România, la mai puțin de două săptămâni după debutul european, noul Torres Full Hybrid, un hibrid serie-paralel fără încărcare la priză, ce marchează prima prezență a hibridizării autentice în portofoliul celui mai vechi constructor coreean de automobile.
Gama KGM Torres se întregește: după debutul versiunii termice în 2022 și, un an mai târziu, al electricului EV X, anul 2025 marchează apariția unei configurații intermediare – Torres Full Hybrid, fără încărcare la priză.
Nu vorbim despre un simplu mild-hybrid, termen utilizat mai degrabă în scopuri de marketing sau fiscale, ci despre un hibrid autentic, capabil să realizeze până la 94% din rulajele urbane exclusiv în regim electric, cu emisii zero.
Ce aduce noul KGM Torres Hybrid?

Comparativ cu un Torres cu motor termic, versiunea Full Hybrid cântărește cu aproximativ 200 kg mai mult, diferența fiind generată nu doar de bateria de 1,8 kWh – mai mare decât cea de pe Hyundai Tucson (1,49 kWh), Toyota RAV4 (1,6 kWh) sau Dacia Bigster (1,4 kWh) – ci și de sistemul hibrid dezvoltat de KGM pe baza tehnologiei BYD. Amplasată sub podeaua portbagajului, bateria reduce capacitatea de încărcare cu doar 18 litri, astfel că volumul rămas, de 668 litri, rămâne în continuare mai mult decât generos.
Bateria mare, de 1,8 kWh, își face imediat simțită prezența, lucru confirmat și în timpul testelor noastre realizate odată cu lansarea națională a noului Torres Full Hybrid. Expertiza BYD în electrificare se vede clar: tranziția între modul hybrid și cel complet electric este aproape imperceptibilă în habitaclu. Motorizarea de 1,5 litri este complet nouă și nu corespunde unității de pe versiunea termică a SUV-ului.









De remarcat este sistemul de regenerare a energiei cinetice la decelerare: padelele din spatele volanului permit reglarea pe trei trepte a gradului de recuperare a energiei la eliberarea pedalei de accelerație, însă chiar și pe setarea maximă, regenerarea nu se apropie de modul B întâlnit la alte hibride de pe piață.
În teste, pe un traseu preponderent extra-urban – zona Corbeanca – Săbăreni, cu aerul condiționat pornit permanent, la temperaturi de sub 10 grade, am obținut consumuri de 6,2 l/100 km și respectiv 6,4 l/100 km pentru cel de-al doilea șofer. De pe grupurile de pasionați KGM din România dar nu numai, am aflat că cifrele de consum ale versiunii termice depășesc frecvent 10 l/100 km în mediul urban, astfel încât valorile obținute de noul KGM Torres Full Hybrid devin mai mult decât digerabile.
Torres Full Hybrid vine exclusiv cu tracțiune față și, ca orice sistem hybrid modern, poate funcționa atât în regim hibrid serie – în care motorul termic nu acționează roțile, ci funcționează ca generator, iar propulsia este asigurată de motorul electric de 170 CP și 300 Nm – cât și în regim hibrid paralel, când motorul termic și cel electric contribuie simultan la propulsie.
În rest, vorbim despre același Torres binecunoscut, cu un aspect impunător și un comportament rutier mai sigur și mai previzibil ca niciodată, datorită noilor amortizoare îmbunătățite cu tehnologia Smart Frequency Damping (SFD), ce includ camere de amortizare optimizate și tije redimensionate, ce oferă un confort superior, sesizabil pe carosabilul plin de gropi din zona Metropolitană de Nord a Bucureștiului.

În concluzie, vom păstra impresiile de condus pentru momentul în care vom efectua un test extins de consum, în special în București. Prețurile pornesc de la 34.429 euro pentru versiunea de bază Club, în timp ce varianta de top, Premium, ajunge la 41.478 euro, TVA inclus.
La lansare, KGM România oferă un discount de 3.500 euro, astfel că cel mai accesibil Torres Full Hybrid poate fi achiziționat pentru 30.929 euro cu TVA. În scenariul, puțin probabil, al transferului fondurilor de la Rabla Electric la Rabla Termic, prețul ar putea coborî sub 30.000 euro – o valoare remarcabilă pentru un SUV de segment D, lung de 4,7 m, echipat cu un sistem hibrid performant, ce nu necesită încărcare la priză.