În cadrul unei mese rotunde exclusive cu juriul AUTOBEST, la IAA Mobility München 2025, Madam Wang, CEO al Aurobay, compania ce a primit trofeul TECHNOBEST 2025 din partea Juriului AUTOBEST, a vorbit despre progresul joint-venture-ului Horse, sinergiile dintre Renault și Geely, dar și despre viitorul industriei auto între electrificare și menținerea motoarelor termice.
Interviu de Dan Vardie, Munchen, Germania
La doar un an de la lansarea joint venture-ului Horse Powertrain, Ruiping Wang (cunoscută și drept Madam Wang) a prezentat juriului AUTOBEST un prim bilanț. Integrarea diviziilor TD Holding și Renault Powertrain a creat o structură operațională solidă, menită să susțină colaborarea pe termen lung și să genereze sinergii reale între echipe.
„Comparativ cu un an în urmă, am făcut un mare pas înainte. După ce am pus la punct joint venture-ul, avem două divizii: una din TD Holding, adică Powertrain, și alta de la Renault Powertrain. Cele două divizii combinate formează familia Horse. La nivelul joint venture-ului, am construit deja un sistem de management pentru fiecare funcție, inclusiv R&D condus de Ingo Scholten, achiziții și vânzări. Cred că, în ultimul an, am ajuns să avem un sistem capabil să sprijine viitoarea cooperare a joint venture-ului.”, a deschis discuțiile Madam Wang.
Cooperarea între echipe s-a extins rapid, în special în domenii strategice precum cercetarea și dezvoltarea (R&D) și achizițiile. Madam Wang subliniază că, prin combinarea resurselor globale și consolidarea relațiilor cu furnizorii, joint venture-ul a devenit un client mai atractiv, capabil să genereze plus valoare pentru toți partenerii implicați în proces.
„Acum am început să colaborăm intens în anumite domenii strategice. În primul rând, în R&D, condus de Ingo, echipele noastre lucrează împreună la tehnologiile și platformele viitorului. În ceea ce privește achizițiile, cooperăm mai strâns și mai eficient pentru a genera sinergii rapide, combinând resursele noastre globale și consolidându-ne poziția în relația cu partenerii.”
Pentru a-și întări prezența pe piețele internaționale și a gestiona mai eficient relația cu clienții, Horse Powertrain a creat o structură centralizată de vânzări. Aceasta le permite să acceseze rapid piețe diverse și să valorifice resursele globale pentru dezvoltarea afacerii. Madam Wang explică: „Avem funcție centralizată de vânzări, conectată cu clienții globali, ceea ce ne face mai puternici extern. Putem accesa mai ușor piețe precum Europa, SUA, China sau Latam. Astfel găsim resurse să sprijinim businessul nostru.”
Din punct de vedere tehnologic, Ingo Scholten, CTO al Horse Powertrain, a prezentat progresele joint venture-ului, de la dezvoltarea sistemelor hibride compacte până la soluții avansate pentru integrarea acestora în platforme EV globale și scalabile. El a detaliat eforturile de proiectare și integrare a sistemelor hibride în vehicule electrice, astfel încât acestea să fie compatibile cu majoritatea platformelor.
„Ne asigurăm că produsele comune pot fi folosite eficient de ambii parteneri și, totodată, sunt pregătite pentru implementare pe piață. La standul nostru, vizitatorii pot descoperi sistemele hibride viitoare și soluțiile tehnice dezvoltate pentru a fi integrate în majoritatea arhitecturilor EV globale. De asemenea, am creat soluții compacte de tip range extender, care pot fi montate atât vertical, cât și orizontal, inclusiv sub bancheta spate. Noul sistem E-TECH 4DHT 120 de la Renault este cu aproximativ 30% mai compact și mai eficient.”
Discuția s-a extins către legislația europeană privind emisiile și obiectivele pentru 2035. Madam Wang a subliniat că, deși electrificarea rămâne direcția principală, soluțiile 100% BEV nu pot acoperi toate piețele, iar diversitatea tehnologică rămâne crucială. „Poate că nu sunt expert pe piața europeană, dar informațiile pe care le am sugerează că regulile s-ar putea modifica. Vehiculele pur electrice nu sunt suficiente pentru piața globală. Avem nevoie de o abordare diversificată: infrastructura, comportamentul șoferilor, legislațiile și aplicațiile diferă foarte mult. Motoarele termice și hibridele rămân esențiale și, chiar și peste 10–20 de ani, vom avea nevoie de motoare cu ardere internă – ICE.”
Ingo Scholten a adăugat perspectiva globală a deciziilor tehnologice și a explicat de ce soluțiile hibride și diversificate sunt adesea mai eficiente: „Nu există o soluție universală. Dacă te uiți doar la vehicule electrice, fără să iei în calcul întregul ciclu de viață – de la emisiile de CO2 până la mixul energetic al fiecărei țări – uneori sistemele hibride care folosesc combustibili sintetici sau bio sunt mai potrivite. Aceasta este logica noastră, similară cu situația din China acum 5–6 ani.”
Madam Wang a subliniat și provocările practice ale tranziției rapide către vehiculele complet electrice: infrastructura insuficient dezvoltată, performanța redusă a bateriilor în iernile reci și maturitatea incompletă a tehnologiilor solid-state. „Creșterea volumelor, lipsa unei infrastructuri de încărcare adecvate și performanța bateriilor în condiții de iarnă fac ca vehiculele 100% electrice să nu fie întotdeauna practice. Tehnologia bateriilor, inclusiv cea solid-state, nu este încă complet matură. Chiar dacă unii susțin că dețin această tehnologie, majoritatea se referă doar la soluții semi-solid. Este nevoie de timp, inovație și adaptare la nevoile reale ale pieței.”

În final, Madam Wang a reiterat filosofia Aurobay: electrificarea este direcția principală, dar diversitatea tehnologică rămâne cheia pentru succesul global. „Electrificarea este direcția principală, dar asta nu înseamnă că motoarele cu ardere internă nu mai sunt necesare. Trebuie să pregătim soluții diverse, eficiente și sustenabile, adaptate la realitățile fiecărei piețe. Aceasta este misiunea noastră la Aurobay.”