AUTOpro
Eveniment

Detroit Motorshow 2014 – Corespondență în exclusivitate națională

Salonul auto de la Detroit a debutat cu anunţarea celor mai importante premii ale Americii. Conform aşteptărilor, a 7 generaţie Chevrolet Corvette a câștigat titlul „Mașina Anului 2014” în America de Nord. Însă desemnarea lui Chevrolet Silverado drept „Truck of the Year” a produs surprindere, nefiind neapărat un favorit al presei americane. Ford a lansat noua camioneta F 150- cel mai bine vândut vehicul în America dar și nr 1 mondial din toate timpurile. Deși o camioneta, F 150 are toate tehnologiile moderne, de la panourile din aluminiu și motoare ecoboost eficiente și până la cele mai inteligente sisteme infotainment la bord sau faruri și stopuri cu LED.

Toyota a prezentat în premieră mondială conceptul de supercar FT-1 care prefigurează noua linie de design Toyota dar și conceptul FCV, primul automobil cu celule de combustibil pe bază de hidrogen. Modelul de serie va fi lansat însă în 2015.

Chrysler a lansat noul model 200, un sedan compact care intră pe piață imediat, fiind cea mai aerodinamică mașină din segment. Este prima cu o cutie automată de 9 trepte și are cele mai puternice motoare. În Europa însă modelul nu va fi lansat. Toată lumea este de acord că noul 200 este incomparabil mai bun decât precedentul. Însă va fi un succes? „De ce să speculăm? Să lăsăm piața să decidă!” ne spunea Sergio Marchionne, Președintele Chrysler.

Toți constructorii prezenți la Salon sunt în formă, datorită pieței americane care a crescut sănătos, ajungând la 15 mil de unități vândute, cam de 230 de ori mai mare decât piața românească! Jaguar a devenit marca cu cea mai mare creștere in 2013, cu 41% peste anul precedent. Sergio Marchionne a confirmat formarea grupului Fiat Chrysler în această săptămână, devenind cea de 7 corporație auto la nivel mondial. Este o veste bună pentru Fiat în Europa, aflat într-o situație financiară mai puțin fericită. În schimb, Lancia nu va mai beneficia de suportul Chrysler, devenind doar o marcă italiană, care nu va mai fi exportată pe alte piețe. Alfa va fi lansată pe piața americană cu modelul 4 C însă adevărata relansare a lui Alfa Romeo este așteptată pentru 2015 când un nou model de volum va veni nu doar în SUA dar și pe alte piețe.

Text și Foto: Dan Vardie

Articole similare

Salonul Auto de la Paris 2014 – o expoziție pragmatică

administrator_autopromag

Bowler – o echipă rally raid pentru orice pasionat

Dan Vardie

Detalii în exclusivitate de la Salonul Auto de la Detroit – planurile alianței Renault-Nissan-Mitsubishi și ale lui Ford

Filip Sîrbu