Așa cum am anunțat de săptămâna trecută, astăzi demarăm miniseria de interviuri cu români de succes în industria auto la nivel european și mondial. Costi Avromescu este un exemplu aproape clasic pentru cineva care a început de jos pentru a urca etapă cu etapă într-o carieră profesională exemplară. Un bun exemplu despre cum munca susținută, profesionalismul, carisma personală dar și șansa pot contribui la succesul în carieră.
Inginerul Costi a reușit să evolueze spectaculos în carieră chiar dacă era român. Așa cum o spune în interviu, au fost momente când originea sa nu era neapărat un argument însă toate celelalte calități au ajuns să primeze și să-i ofere o carieră de succes.
Discuția cu Costi a fost o plăcere și pentru că ne-am reamintit numeroase momente din ultimele 25 de ani de business și industrie auto atât din Romănia cât și din Europa. O discuție care arată cum un român a plecat la drumul său profesional prin a fi responsabil pentru un brand asiatic – Daewoo- pentru o regiune a României și a ajuns responsabil pe o zonă cu zeci de țări europene pentru Opel. O evoluție pe cât de reală pe atât de captivantă. O dovadă vie că este posibil pentru oricine are calitățile necesare să reușească.
BIO – Constantin Avromescu, nickname ‘’Costi’’
• Data nașterii: 12 Octombrie, 1967, Brasov, Romania
• Căsătorit, 2 copii (18 & 20 ani) •
Educație: UniversitateaTransilvania, Institutul Politehnic Brasov
Carieră
• 1995-2002 – Daewoo Motors – Romania
• 2002- 2020 present General Motors/Opel –Romania, Hungary, Germany
*2020- Cadillac Europe, Elveția
Perfomanțele lui Costi prin ochii șefilor săi de-a lungul timpului
2009 -2012 Managing Director GM Romania
Farid Anabtawi – Managing Director Opel Southeast Europe: „Ca director de țară pentru România, Costi a moștenit o cantitate imensă de probleme legate de rețea, echipă și performanța generală. Sunt foarte bucuros să văd dăruirea și efortul pe care Costi le-a depus pentru a lucra simultan la abordarea tuturor acestor probleme și -mai ales- pentru a vedea că se înregistrează progrese pe toate fronturile. Performanța generală a lui Costi este dincolo de așteptări.”
2012 – 2013 Sales & Marketing Operation Manager ‘’Focus Group Countries’’ Adam Opel AG
Freddy de Mulder, MD Focus Markets: „Costi este o persoană foarte bine informată și cu experiență, extrem de plăcută și foarte dedicat pentru a ajunge la rezultate pe termen scurt și pentru crearea unui plan durabil pe termen mediu. Foarte bine informat, capabil să lucreze în cadrul strategiilor și al limitelor unei organizații mari dar păstrând resurse de “antreprenor”, găsind astfel cele mai bune acțiuni și lucruri de făcut în orice țări și situații.”
2013 – 2015 Sales & Marketing Operation Manager CEE & IO Adam Opel AG
Thomas Owsianki, Opel CMO: „Costi este foarte competent, angajat un profesionist de încredere. În plus, abilitățile sale interpersonale sunt excelente.”
Cesare Prati, CMO Opel: „Am apreciat dedicarea Costi, competența în probleme operaționale, abordarea foarte concretă, factuală de rezolvare a problemelor și spiritul excelent de lucru în echipă.”
Ian Hucker – Executive Sales Director Europe: „Leadership-ul lui Costi în campaniile QPT legate de produs, a fost cheia în obținerea unor rezultate foarte bune. Este un profesionist respectat de către toți colegii, din NSC și din echipa centrală.”