Încă de la primul Focus, Ford și-a făcut un obicei de a prezenta cel mai sportiv model al gamei, numit ”RS”, în a doua parte a ciclului de viață a fiecărei generații. Și, cum faceliftul actualului Focus a apărut deja de anul trecut, era timpul și pentru versiunea ”dopată”, care va putea fi văzută pe viu cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, la începutul lunii martie.
Focus RS va fi propulsat de un motor supralimentat de 2,3 litri, derivat din cel prezent pe muscle-car-ul Mustang, lansat de asemenea recent și pe piața europeană. Vestea bună este că puterea va fi de peste 315 CP (cât are Mustang-ul). Cuplul motor a crescut de asemenea, ceea ce a necesitat o revizuire a transmisiei manuale cu șase trepte, însă Ford nu a oferit date exacte nici despre acesta și nici despre performanțele rutiere.
Vestea și mai bună este că, pentru prima dată în istoria modelului, acesta va dispune de un sistem de tracțiune integrală,, care poate direcționa până la 70% din cuplul motor către puntea spate. Cu ajutorul acestuia, Focus RS accede într-un segment superior obișnuitelor hot-hatch-uri, depășind chiar și modele ca Volkswagen Golf R sau Subaru WRX STi, disponibile cu motoare de 300 CP.
Tot pentru pentru prima dată, RS va fi disponibil cu o caroserie cu cinci uși (una cu trei nu mai există în oferta Focus). Designul este însă foarte agresiv, chiar exagerat ar putea spune unii, urmând a le fi imposibil viitoriilor proprietari să se piardă în mulțime.