AUTOpro
Stiri Industrie

Ferrari 296 GTB, oficial prezentat. V6, 818 CP și o baterie!

ferrari 296 gtb

Ferrari 296 GTB este dovada clară că până și căluțul cabrat nu se poate opune popularizării hibridizării. Dacă SF90 este un vârf tehnologic dominat de noutățile momentului care folosește un V8, atunci noul model pierde doi cilindri și ne duce cu gândul la un alt moment de referință din istoria mărcii italiene.

Compania spune că Ferrari 296 GTB reprezintă culminarea efortului colectiv de a realiza automobilul „cel mai distractiv de condus” din gama sa. Mai important de atât, se subliniază și importanța ca acest automobil să fie unul potrivit pentru activitățile cotidiene, nu doar pentru competiția pe circuit.

Numele noului exemplar Ferrari derivă din cilindreea de 2900 cmc și din tipul motorului – V6. Acest 296 GTB este primul automobil al Ferrari care primește această variantă de propulsie: V6 plug-in hybrid. Combinația oferă un maximum de putere de 818 CP, însă motorul pe combustie internă poate produce singur 654 de CP. Este cel mai puternic propulsor din segment, conform informațiilor furnizate de constructorul auto.

Îmbinarea termic-electric permite eliminarea întârzierii activării turbo, așadar senzația de accelerare este întreținută la un nivel înalt și răspunsul la orice acționare a pedalei este aproape instant. De altfel, e important să reținem că Ferrari a reușit de-a lungul timpului să producă mașini precum 488 Pista care aveau un motor turbo ce părea să elimine complet senzația de descătușare imediată a presiunii suplimentare furnizate de turbină.

Ferrari 296 GTB adoptă o rețetă relevantă și importantă pentru a crește dinamicitatea: ampatamentul este micșorat, distanța dintre punți este redusă și astfel se revine la o soluție specifică mărcii care transformă mașina într-un vehicul agil. Apelează la emoție constantă, nu la generarea de adrenalină.

Ferrari 296 GTB nu înlocuiește niciun model din gama mărcii, ci împinge înspre crearea unui nou segment.

Odată cu noul model, a fost prezentată și varianta gândită pentru utilizare pe circuit: Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano. Această vine cu mai multă fibră de carbon și o suspensie specială.

Articole similare

ACAROM: creștere de peste 16% pentru piața auto din România. Dacia, lider detașat și în aprilie

Mihai Morcovescu

BYD a produs 10 milioane de automobile electrificate în aproape 30 de ani

Mihai Morcovescu

Noul Xiaomi SU7, primul vehicul electric din istoria companiei chineze, va costa sub 65.000 de euro

Mihai Morcovescu

Leave a Comment