Producătorul chinez de automobile Xpeng ia în considerare posibilitatea de a construi mașini electrice în Europa.
În acest fel, asiaticii ar evita noile taxe vamale suplimentare, care tocmai au fost aprobate de Uniunea Europeană.
Xpeng spune că, în Europa, sunt mai căutate funcțiile de navigare decât cele multimedia
Xpeng continuă strategia de extindere la nivel mondial. Doar în acest an, chinezi au pătruns pe aproape 40 de piețe noi, inclusiv în Europa, dar și în țări precum Thailanda, Malaezia, Singapore, Emiratele Arabe Unite și Australia.
Doar că planurile companiei asiatice au fost date peste cap după ce UE a adoptat noile taxe vamale definitive în urma votului celor 27 de state membre. Astfel, mașinile electrice produse în China vor fi taxate cu până la 35%, la care se adaugă taxa actuală de 10%. În ceea ce o privește, Xpeng ar urma să fie taxată suplimentar cu 21,3%.
Doar că oficialii companiei au găsit rapid o soluție pentru a scăpa de aceste noi taxe vamale. Astfel, constructorul chinez analizează posibilitatea de a-și fabrica vehiculele cu emisii zero în Europa. Brian Gu, co-președinte Xpeng, a confirmat acest lucru, spunând că discuțiile sunt, însă, într-un stadiu incipient.
„Analizăm mai multe variante, de la producția prin contract și colaborarea cu fabrici existente, până la construirea unor noi facilități de producție. Totuși, aceste opțiuni sunt deocamdată la stadiul de discuții”, a spus Gu.
Potrivit lui Gu, constructorul chinez și-a propus să devină lider în Europa și, de aceea, trebuie să prioritizeze nevoile și dorințele clienților de aici. Spre exemplu, pentru cumpărătorii europeni, instrumentele de navigare sunt mai importante decât funcțiile multimedia pe care și le doresc clienții chinezi.