AUTOpro
Generale Green car Stiri

Noul Hyundai Ioniq 6 N a debutat oficial cu până la 650 CP și 770 Nm

Într-un peisaj auto dominat tot mai mult de electrificare și tehnologii de performanță avansate, Hyundai își consolidează poziția pe segmentul mașinilor electrice de înaltă performanță cu noul Ioniq 6 N.

Modelul electric cu emisii zero a fost prezentat în premieră mondială în cadrul celebrului Festival de Viteză de la Goodwood, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate pasionaților de automobile din lume.

Hyundai Ioniq 6 N este o versiune radicală a berlinei electrice coreene

Hyundai

Noul Ioniq 6 N este reinterpretarea sportivă a berlinei electrice de clasă medie Ioniq 6. Gândit și dezvoltat de divizia de performanță „N” a constructorului sud-coreean, modelul vine cu o serie de modificări tehnice și vizuale menite să transforme un sedan eficient într-o mașină electrică capabilă să concureze direct cu giganți precum Tesla Model 3 Performance sau BMW i4 M50.

Față de versiunea standard, Ioniq 6 N adoptă o caroserie modificată, cu un aspect inspirat de mașinile de curse. Printre elementele distinctive se numără aripile evazate, un eleron posterior generos, jante specifice și o culoare nouă și exclusivistă, denumită Performance Blue Pearl, care accentuează caracterul sportiv. Toate aceste modificări contribuie la îmbunătățirea aerodinamicii și la oferirea unui aspect impunător.

La interior, schimbările sunt subtile, dar esențiale. Clienții vor regăsi un volan nou, personalizat cu sigla „N”, un afișaj digital dedicat performanței și materiale sport adaugă caracter cockpit-ului. În plus, modelul de performanță EV introduce o inovație interesantă: Active Sound+, un sistem audio care reproduce artificial sunete de motoare termice și electrice pentru a îmbogăți experiența auditivă a șoferului, o funcție tot mai prezentă în segmentul electric de performanță.

O altă dotare inedită este iluminarea ambientală adaptivă, care funcționează și ca indicator vizual al schimbării simulate a treptelor de viteză, aducând o notă teatrală în experiența de condus.

Funcție N Grin Boost pentru o putere maximă de 650 de „cai”

Sub caroseria spectaculoasă se ascunde un sistem de propulsie dual electric, format din două motoare care dezvoltă în mod standard 609 CP și 770 Nm. Prin activarea funcției N Grin Boost, șoferul primește un impuls de putere temporar, crescând performanța la 650 CP pentru 10 secunde, suficient pentru ca mașina să atingă 100 km/h în doar 3,2 secunde. Viteza maximă este de 257 km/h, poziționând Ioniq 6 N în rândul celor mai rapide modele electrice de serie.

Berlina electrică de performanță este echipată cu o baterie de 84 kWh, compatibilă cu încărcare ultra-rapidă la 350 kW. Aceasta permite realimentarea de la 10% la 80% în aproximativ 18 minute, o valoare competitivă în contextul actual, când rețelele de încărcare rapidă se dezvoltă accelerat în Europa și Asia.

Hyundai nu a oferit încă date oficiale privind autonomia, dar aceasta va fi probabil în jurul pragului de 400-500 km, ținând cont de specificațiile sistemului de propulsie. În schimb, știm că mașina dispune de funcții dinamice avansate pentru circuit și drift.

Ioniq 6 N vine cu o serie de funcții electronice menite să transforme fiecare drum într-o experiență de condus sportivă. Printre acestea se numără N Drift Optimizer – pentru drift controlat în condiții de siguranță, N Torque Distribution – pentru distribuirea inteligentă a cuplului între punți și N Track Manager – o aplicație care permite analiza și înregistrarea sesiunilor pe circuit.

Clienții vor avea la dispoziție și o gamă de accesorii speciale prin pachetul N Performance Parts, pentru personalizare și îmbunătățiri suplimentare.

Hyundai ridică miza în competiția EV

Lansarea Ioniq 6 N vine într-un moment-cheie, în care piața vehiculelor electrice este într-o continuă maturizare. Consumatorii caută nu doar autonomie mare și timp de încărcare redus, ci și plăcerea condusului, iar acest model oferă toate aceste elemente într-un pachet convingător.

Într-o lume în care mobilitatea individuală câștigă teren și reglementările de emisii devin mai stricte, Hyundai propune un model electric ce nu face compromisuri între sustenabilitate și adrenalină.

Deocamdată, cei de la Hyundai nu au anunțat prețurile, dar estimările din industrie plasează Ioniq 6 N într-o zonă premium, comparabilă cu Tesla Model 3 Performance, adică între 65.000 și 75.000 de euro, în funcție de dotări și de piață. Lansarea comercială este așteptată în a doua jumătate a anului 2025 în Europa.

Sursa: Hyundai

Articole similare

Nissan a primit într-o lună peste 17.000 de comenzi pentru noul sedan electric N7

Mihai Morcovescu

AMD extinde portofoliul de procesoare pentru industria auto cu o serie optimizată din punct de vedere al costurilor, pentru ADAS și cockpit-uri digitale

Darius Pana

Alfa Romeo prezintă noul crossover Milano, primul model electric din istoria mărcii

Mihai Morcovescu