În contextul unei piețe auto globale în schimbare și al unei cereri mai slabe decât se anticipa pentru vehiculele electrice, Honda a decis să-și revizuiască strategia de electrificare.
Producătorul auto japonez a renunțat la planurile de a lansa un SUV electric de mari dimensiuni, model care fusese anunțat sub formă de concept la începutul acestui an și care urma să intre în producție în 2027.
Honda va lansa în 2026 două modele din noua gamă „0 Series”

Această decizie face parte dintr-o recalibrare mai amplă a investițiilor companiei în zona vehiculelor cu zero emisii. În loc de 10 trilioane de yeni (aproximativ 58 de miliarde de euro), Honda va investi doar 7 trilioane de yeni (circa 40,7 de miliarde de euro) în dezvoltarea de mașini electrice.
Reducerea bugetului de investiții reflectă prudența crescută a companiei nipone în fața unui ritm de adopție a vehiculelor electrice mai lent decât se preconiza, mai ales pe piețele majore precum SUA și Japonia.
Potrivit publicației Nikkei Asia, Honda își propusese să lanseze șapte modele complet electrice până în 2030, dar nu este clar câte dintre acestea sunt încă în curs de dezvoltare. Deși planul inițial va suferi modificări, compania nu renunță complet la tranziția spre electromobilitate.






În 2026, sunt așteptate două noi modele din noua gamă „0 Series”. Este vorba despre o berlină și un SUV de dimensiuni medii, care vor marca direcția actualizată a mărcii în domeniul electrificării.
Decizia vine în contextul în care alți producători auto globali, inclusiv Ford, GM și Volkswagen, își ajustează la rândul lor planurile de investiții în EV-uri, din cauza presiunilor legate de costuri, infrastructură insuficient dezvoltată și incertitudini privind cererea reală a consumatorilor.