JaguarLandRover intenţionează ca divizia Special Vehicle Operation să creeze modele individuale aşa cum AMG a creat independent sportivele SLS şi GT pentru Mercedes.
Text: Alex Buţu
Separarea diviziilor speciale care produc modele de performanţă sau personalizate este un concept care a dat roade în special pentru Mercedes AMG, dar care este la profitabil şi în cazul diviziilor M de la BMW şi RS de la Audi. Aceste modele speciale sunt vândute cu preţuri uneori duble faţă de cele standard, aşa cum este în cazul lui Mercedes S65 AMG. JaguarLandRover are deja experienţe foarte profitabile cu această abordare. Dovadă sunt Range Rover Sport în versiunea SVR, al cărui preţ depăşeşte 100.000 de euro fără TVA, sau cele şase exemplare de Jaguar Lightweight E-Type clasice, care s-au vândut deja cu peste un milion de lire sterline.
Alt model foarte reuşit pe care l-a dezvoltat divizia de vehicule speciale este F-Type Project 7, care aduce un elogiu celor şapte victorii Jaguar în cursa de 24 h de la Le Mans. Este o creaţie exclusivistă, a cărei producţie este limitată la 250 de exemplare. Nu în cele din urmă, clienţii JaguarLandRover optează deseori pentru pachete de personalizare care pot adăuga şi peste 20.000 de euro la preţul maşinii. Aşadar, transformarea lui SVO într-un brand ar fi o decizie benefică pentru imaginea premium a mărcilor Jaguar şi Land Rover. Iar profiturile ar motiva la nivel de business. De altfel, John Edwards, managerul diviziei dedicate modelelor de performanţă a confirmat interesul companiei britanice pentru această strategie şi a subliniat că deţin şi capacitatea de producţie. Acelaşi oficial JaguarLandRover a declarant că nu se aşteaptă ca modelele SVO să reprezinte mai mult de 10 procente din producţia totală a celor două mărci. În cazul Mercedes, modelele AMG au reprezentat anul trecut circa 3 procente.