La recentul Salon Auto de la New York, unde AUTO pro a fost singura publicație românească prezentă, Lincoln a prezentat un concept care va inspira anul viitor un model de serie, sub forma unei limuzine vârf de gamă, cu un nume emblematic în istoria mărcii: Continental. Designul rafinat emite multe pretenții și arată o direcție stilistică ce ar putea fi preluată pe viitor și de alte modele ale mărcii.
Toate bune, doar că au existat voci care au acuzat Lincoln că s-a inspirat nepermis de mult din designul unei alte limuzine cu pretenții, Bentley Flying Spur. Inclusiv Luc Donckerwolke, designerul șef al companiei britanice, a postat pe Facebook următorul mesaj referitor la conceptul americanilor: ”Eu l-aș fi numit Flying Spur și aș fi păstrat cele patru faruri” – marcând cea mai vizibilă diferență stilistică între cele două automobile. Mai mult, acesta a postat și un mesaj pe pagina personală a lui David Woodhouse, omologul său de la Lincoln, în care îl întreba ironic: ”Vrei să-ți trimit și matrițele de producție?” – pe care însă l-a șters ulterior.
Acum, deși acest conflict este savuros pentru pasionații auto, noi nu ne așteptăm să escaladeze mai mult, pentru că nici Bentley nu e chiar ”fată mare” în raport cu Lincoln. Modelul lor Flying Spur se bazează pe coupe-ul numit – acu e acu – ”Continental GT”. Și, cu toate că Bentley a folosit acest nume încă din 1952, acesta a fost cu adevărat popularizat în industria auto de Lincoln, care a lansat modelul ”Continental” 13 ani mai devreme, în 1939. Cu alte cuvinte, încâlcite sunt căile industriei auto…
Totuși, nici modelul celor de la Lincoln nu-mi mai respectă foarte fidel istoria. Primul Continental s-a remarcat prin roata de rezervă plasata în exteriorul portbagajului, dar acoperită cu un capac în culoarea caroseriei, un detaliu care a născut o adevărată manie până în anii ’50, când mulți producători americani ofereau opțional un astfel de accesoriu, numit chiar ”Continental kit”. Lincoln a păstrat ideea stilizată a roții de rezervă pe capacul portbagajului până la sfârșitul anilor ’90 (la modelul Mark VIII) dar din păcate ea nu se regăsește acum la noul concept.