AUTOpro
Stiri AUTO pro Exclusiv Green car

ECOBEST Challenge 2024 dezvăluie surprize și noi lideri în mobilitatea electrică

ECOBEST Challenge 2024

Cu scopul de a informa, îndruma și consilia clienții europeni de mașini cu privire la adevărata eficiență și utilizarea celor mai recente mașini pur electrice, organizația internațională independentă AUTOBEST a desfășurat în iunie ediția ECOBEST Challenge 2024.13 mașini noi de la 13 producători diferiți au fost evaluate în viața reală, trafic real, condiții similare și reproductibile și au trecut prin 7 tipuri diferite de teste, ale căror rezultate prezintă cel mai mare interes pentru utilizatorii de vehicule electrice.

Testele efectuate cu ocazia ECOBEST Challenge 2024 arată îmbunătățiri majore față de anul trecut în unele domenii, precum timpii rapizi de încărcare în curent continuu, dar niciuna în domeniul cheie al eficienței energetice, care ar trebui să devină urgent un obiectiv principal pentru producătorii de vehicule electrice. Dacă în general mobilitatea electrică înregistrează progrese bune într-un ritm mult mai alert decât se așteptau cei mai mulți dintre noi, acest progres nu este omogen, așa cum arată faptul că 6 mașini diferite de la 6 mărci diferite (Volvo de două ori, Kia, Audi, Opel, Honda și Mini) au ieșit victorioase din cele 7 categorii ale testelor și indicilor ECOBEST Challenge 2024.

O altă surpriză este faptul că, deși de câțiva ani este lider și reper pentru mobilitatea electrică, Tesla nu domină nicio categorie în ECOBEST Challenge 2024.

În ordine alfabetică, iată cele 13 mașini testate de jurații AUTOBEST în ECOBEST Challenge 2024: 

Audi Q4 Sportback e-tron;

Audi Q4 Sportback e-tron ECOBEST Challenge 2024

BMW i5 Touring;

BMW i5 Touring ECOBEST Challenge 2024

BYD Dolphin;

BYD Dolphin ECOBEST Challenge 2024

Fiat 600e;

FIAT 600e ECOBEST Challenge 2024

Honda e: Ny1;

Honda e Ny1 ECOBEST Challenge 2024

Hyundai Kona;

Hyundai Kona ECOBEST Challenge 2024

Kia EV9;

KIA EV9 ECOBEST Challenge 2024

Lancia Ypsilon;

Lancia Ypsilon ECOBEST Challenge 2024

Mini Cooper SE;

MINI Cooper SE ECOBEST Challenge 2024

Opel Corsa;

Opel e-Corsa ECOBEST Challenge 2024

Tesla Model Y;

Tesla Model Y ECOBEST Challenge 2024

Volkswagen ID.7;

VW ID.7 ECOBEST Challenge 2024

Volvo EX30.

Volvo EX30 ECOBEST Challenge 2024

Testele efectuate în ECOBEST Challenge 2024 arată clar încă o dată că viitorul mașinii electrice nu constă în baterii din ce în ce mai mari, ci, pe de o parte, în îmbunătățirea eficienței energetice, adică în creșterea distanței care poate fi parcursă cu fiecare un singur kWh. Și, pe de altă parte, în a oferi utilizatorilor timpi de încărcare din ce în ce mai rapizi. Deși am putut observa progrese mari în timpii de încărcare, am fost dezamăgiți de o eficiență energetică destul de stagnantă”, a declarat Dan Vardie, fondator și președinte AUTOBEST și creatorul ECOBEST Challenge.

Dan Vardie ECOBEST Challenge 2024

Pe baza datelor furnizate de AUTOBEST, utilizatorii pot decide dacă se simt în largul lor cu trecerea de la un vehicul tradițional la unul electric și/sau pot evalua dacă cel pe care le-ar plăcea să-l cumpere, le-ar putea îndeplini adevăratele nevoi. Metodologia unică, din viața reală, dezvoltată și perfecționată de AUTOBEST, a fost certificată de organizația independentă Bureau Veritas.

ECOBEST Challenge 2024 – Cifre cheie, constatări, interpretare și context tehnic pe scurt

  • ECOBEST CHALLENGE 2024 A PRIMIT PENTRU A DOUA OARĂ CERTIFICAREA BUREAU VERITAS. Aceasta este o recunoaștere globală a metodologiei autentice, cuprinzătoare și inovatoare utilizate în testarea vehiculelor electrice (EV) în condiții reale de trafic și evaluarea acreditărilor lor ecologice din viața reală într-un mod imparțial.
  • ÎMBUNĂTĂȚIRE URIAȘĂ ÎN ÎNCĂRCAREA RAPIDĂ DC. Cel mai bun rezultat al acestei ediții este timpul rapid de încărcare rapidă DC pentru toate cele 13 mașini testate – între 7 și 18 minute spre a încărca pentru 100 km. Kia EV 9 s-a clasat pe locul 1 cu 7 minute pentru 100 km! Această performanță generală arată cât de mult au progresat toți producătorii de vehicule electrice în această abordare sensibilă a utilizatorilor de mașini.
  • REZULTATE AMBIVALENTE CU TIMPI DE ÎNCĂRCARE AC. Mai puțin impresionante, capacitățile de încărcare AC ale mașinilor testate trec de la 59 de minute – cel mai bun din această ediție, VOLVO EX30, pentru o autonomie de 100 km, la 2 ore și 27 minute pentru aceiași 100 km. Destul de interesant, ultimul în clasament pentru încărcare AC este KIA EV 9, care este cel mai bun în DC Fast Charging.
  • AUTONOMIA ANUNȚATĂ DE PRODUCĂTORI ESTE MAI APROAPE DE CEA DIN VIAȚA REALĂ (testul EcoC1). La ediția ECOBEST Challenge 2024 niciunul dintre cele 13 modele testate nu a depășit autonomia omologată în cadrul ciclului WLTP. Cu un indice EcoC 1 de 98,95%, Audi Q4 Sportback 45 e-tron are cea mai apropiată autonomie reală de cea WLTP la această ediție și una dintre cele mai bune din istoria ECOBEST Challenge. 6 dintre EV-urile rămase sunt între 80% și 90 %, iar restul de 6 sunt între 73% și 79,8%. La această ediție nu există nicio mașină în test sub 73%.
  • ESTE MAI BINE SĂ ÎNCARCI BATERIA ÎNAINTE CA MAȘINA SĂ-ȚI SPUNĂ CĂ E GOALĂ. Așa cum ECOBEST Challenge a fost pionier de la începutul competiției noastre, bateria are viață și după ce indicatorul de bord afișează zero km / 0%. 12 din cele 13 mașini au demonstrat o rezervă strategică de energie electrică între 2 și 24 de kilometri. VOLVO EX30 este câștigătorul acestei măsurători, dar este departe de recordul de 45 km măsurat în ediția de anul trecut. Mai mult, o singură mașină s-a oprit odată ce indicatorul bateriei arăta zero.
  • MAI ESTE DE LUCRU LA ÎMBUNĂTĂȚIREA EFICIENȚEI ENERGETICE (testul EcoC 2). În ECOBEST Challenge 2024, AUTOBEST folosește doi indici proprietari. EcoC 1 reprezintă raportul dintre autonomia reală de rulare și intervalul WLTP specificat de producător. EcoC 2 precizează eficiența energetică reală a vehiculelor electrice, dezvăluind câți kilometri de autonomie reală poate oferi o anumită mașină de la 1 kWh de baterie. EcoC 2 este cea mai importantă expresie a eficienței energetice a unui vehicul electric. Cu 6,84 km / kWh, noul Opel Corsa este lider în ceea ce privește eficiența testelor din ECOBEST Challenge 2024. Ca să ne amintim, recordul a fost stabilit în 2021 cu un remarcabil 8,07 km / kWh de către Dacia Spring. Alte 7 mașini sunt la mai mult de 6 km / kWh, 4 au între 5 și 6 km / kWh și doar una a fost sub 5 km / kWh.
  • EFICIENȚA REALĂ A PROCESULUI DE ÎNCĂRCARE (indicele EcoC 3). AUTOBEST folosește indicele EcoC 3 – la ECOBEST Challenge 2024 Honda e:Ny1 este cel mai bun – ca raport între energia reală încărcată în baterie și capacitatea netă oficială, o expresie clară a eficienței procesului de încărcare.
ECOBEST Challenge 2024
  • EFICIENȚA ENERGETICĂ REALĂ ESTE MĂSURATĂ PRIN ÎNCĂRCARE + CONDUCERE (indice EcoC 4). Pentru a oferi o perspectivă și mai bună a vieții reale, indicele EcoC 4, introdus anul trecut, măsoară eficiența reală a mașinii, ținând cont de energia încărcată în baterie (și nu de capacitatea netă a bateriei) și autonomia reală. Câștigătorul ECOBEST Challenge 2024 pentru indicele EcoC 4 este Mini Cooper SE.
  • O APLICAȚIE DEDICATĂ, EXCLUSIVĂ, CULEGE TOATE DATELE. Pentru al treilea an, ECOBEST Challenge folosește o aplicație special concepută pentru a măsura datele cheie printr-o conexiune directă la un terminal mobil Xiaomi din mașină. Prin aceasta, AUTOBEST valorifică o gamă largă de date și grafice din sesiunile de testare și din procesul de încărcare atât cu AC cât și DC (HPC). Înregistrăm, de asemenea, temperaturile bateriilor în diferite etape ale testării și încărcării. Aceste date sunt disponibile la cerere.
Alessio Viola ECOBEST Challenge 2024
  • STRUCTURA ECOBEST CHALLENGE ESTE ÎNTĂRITĂ. AUTOBEST îl promovează pe Alessio Viola, reprezentantul italian în Juriul AUTOBEST, în funcția de Vicepreședinte al Juriului, responsabil cu proiectul ECOBEST Challenge. De asemenea, David Anderson, membru norvegian al juriului, și Joan Dalmau, spaniolul din juriu, devin membri ai consiliului de administrație ECOBEST Challenge.
  • VINFAST ESTE PARTENER PRINCIPAL AL ECOBEST CHALLENGE 2024. Pentru al 4-lea an consecutiv, ECOBEST Challenge este organizată în parteneriat cu VINFAST, producătorul vietnamez emergent de vehicule electrice, parte a VINGROUP, cel mai mare conglomerat industrial din Vietnam. Nici un model de la VinFast nu este implicat în ECOBEST Challenge 2024, iar testele sunt efectuate într-o transparență absolută.
  • PARTENERI TEHNICI IMPORTANȚI SUSȚIN ECOBEST CHALLENGE 2024. AUTOBEST a contat pe suportul logistic și tehnic al publicației italiene Quattroruote, pe suportul Xiaomi pentru dispozitive mobile și pe e-gap pentru a oferi încărcare la distanță odată ce bateriile au fost epuizate la sfârșitul testului . Aplicația pentru măsurarea datelor mașinilor este PKC – Power checkK Control, dezvoltată de compania italiană Power Cruise Control.

Considerații preliminare privind ECOBEST Challenge 2024

ECOBEST Challnege 2024, electrificată de VINFAST și susținută de Quattroruote, este primul test european independent de trafic real al vehiculelor electrice care dezvăluie acreditările verzi reale. Rămâne singurul test de acest gen cu o abordare transparentă, neutră și echilibrată. Rezultatele provin dintr-o metodologie consistentă de testare efectuată în mod identic pentru toate cele 13 mașini. Această metodologie este inspirată din nevoile practice și comportamentul de conducere al majorității șoferilor europeni, provenind din obiceiurile în naveta zilnică.

ECOBEST Challenge 2024

Criteriile de selecție pentru cele 13 mașini testate în ECOBEST Challenge 2024. Sunt selectate doar modelele noi și populare, adică cele cu preț sub 65.000 de euro, preț standard de intrare, fără taxe și fără stimulente, de pe piețele europene.

ECOBEST Challenge 2024 nu este proiectat pro sau contra niciunui model sau mărci și nu este nici un test comparativ tipic pentru mediile auto, nici un test de autonomie record sau, prin contrast, un test de viteză de raliu pentru a verifica cât de agile sunt vehiculele electrice. ECOBEST Challenge 2024 prezintă rezultatele măsurătorilor și oferă un clasament bazat pe indici și măsurători proprii.

Rezultatele testelor sunt disponibile utilizatorilor europeni de mașini ca bază pentru procesul lor de luare a deciziilor.

ECOBEST Challenge 2024 a primit pentru a doua oară certificarea Bureau Veritas – o recunoaștere globală a metodologiei autentice, cuprinzătoare, consecvente și inovatoare utilizate în testarea vehiculelor electrice (EV) în condiții reale de trafic și evaluarea acreditărilor ecologice în viața reală într-o manieră imparțială.

ECOBEST Challenge a fost creată de Dan Vardie, fondatorul și președintele organizației AUTOBEST și este un proiect al AUTOBEST.

Constatări majore din ECOBEST Challenge 2024

Key Results ECOBEST Challenge 2024

Ca o consecință a acestei abordări imparțiale, rezultatele reale ale autonomiei arată că WLTP este puțin mai optimist în comparație cu conducerea în trafic real. Niciunul dintre modelele testate nu a atins cifra WLTP omologată. Cu toate acestea, toate mașinile au atins mai mult de 73% din referința WLTP minimă utilizată. AUDI Q4 Sportback e-tron este cel mai bun cu un EcoC 1 remarcabil de 98,95%.

Tabel EcoC 1 ECOBEST Challenge 2024

Introdus în urmă cu trei ani, indexul cheie AUTOBEST denumit EcoC 2, reprezintă adevărata eficiență energetică a vehiculelor electrice. În acest interval de timp redus, EcoC 2 a obținut deja o recunoaștere importantă în rândul consumatorilor de vehicule electrice și al industriei. Reprezintă pur și simplu câți kilometri de autonomie reală poate oferi 1 kWh de baterie pentru un anumit model.

Tabel EcoC 2 ECOBEST Challenge 2024

În comparație cu edițiile anterioare, în ECOBEST Challenge 2024 am descoperit un indice mediu EcoC 2 mai scăzut pentru toate mașinile testate anul acesta. Cea mai eficientă mașină, Opel Corsa, a reușit 6,84 km / kWh, un rezultat mai scăzut în comparație cu numărul 1 de anul trecut. Pe baza acestei evoluții, subliniem necesitatea ca toți producătorii de vehicule electrice din întreaga lume să continue să se concentreze asupra modului în care este consumată energia pentru propulsia mașinii. AUTOBEST a fost prima organizație independentă care a subliniat importanța primordială a eficienței energetice la bordul mașinilor. De asemenea, am prezis că atingerea a 10 km / kWh ar trebui să fie posibilă în următorii doi ani. Dar rezultatele EcoC 2din acest an arată că industria nu progresează în eficiența energetică. Pentru a fi competitive, vehiculele electrice ar trebui să crească dramatic în ceea ce privește eficiența energetică, iar acesta este un factor cheie pentru toți producătorii de vehicule electrice din întreaga lume.”, a declarat Dan Vardie.

Dan Vardie ECOBEST Challenge 2024 (2)

Cel mai scăzut EcoC 2 la test a fost de doar 4,52 km / kWh, în conformitate cu cei mai mici indici EcoC 2 din anii precedenți.

ECOBEST Challenge este unul dintre singurele teste independente din Europa care măsoară ceea ce se întâmplă după ce indicatorul bateriei / al kilometrilor disponibili ajunge la zero. Toate mașinile au fost conduse până la o epuizare totală a bateriei și la o oprire finală. AUTOBEST este bucuros să ofere vești bune tuturor șoferilor: cu excepția unei mașini, bateria are încă viață odată ce indică zero pe instrumentar. În ECOBEST Challenge 2024, 12 mașini au mai parcurs între 2 și 24 de kilometri după ce bateria a afișat zero. Câștigătorul aici a fost VOLVO EX30.

Tabel autonomie dupa zero ECOBEST Challenge 2024

Anul acesta, o singură mașină a „murit” imediat după ce indicele bateriei a arătat zero. Comparativ cu anul trecut, testul de anul acesta arată o gamă mai puțin diversă, cu cifre mai mici, indicând o nevoie imperioasă a consumatorilor de a se informa cu privire la aceste informații cheie.

Deși este foarte important să știi cât de multă viață mai ai în bateria ta aparent goală, AUTOBEST recomandă păstrarea acesteia ca rezervă strategică a bateriei și mai bine să nu ajungi niciodată în situația de a o folosi.

Un alt rezultat interesant al ECOBEST Challenge 2024 este energia necesară pentru a încărca complet mașinile cu bateriile total epuizate – indicele EcoC 3. Toate vehiculele au necesitat mai multă energie decât capacitatea bateriilor, cu între 2,5% și 20,1%. Cel mai bun din acest criteriu este Honda e:Ny1, care păstrează maximul de energie primit de la încărcător.

Tabel EcoC 3 ECOBEST Challenge 2024

Consumul suplimentar la încărcare a fost investigat și are mai multe cauze. O parte din energie se pierde atunci când este transformată de la AC (rețea) la DC (baterie). O parte din energie alimentează toate sistemele auto utilizate pentru încărcare, în principal invertorul, dar și software-ul, priza și tot ce ține de proces. Energia este utilizată pentru a răci bateria în timpul procesului (această energie crește odată cu încărcarea rapidă, mai ales în condiții climatice calde). Starea bateriilor și tipul de încărcător pot genera, de asemenea, unele pierderi.

AUTOBEST a adăugat indicele și EcoC 4, un parametru cheie pentru evaluarea eficienței adevărate a mașinilor electrice. Acesta măsoară câți kilometri parcurge mașina cu un singur kWh luând în considerare nu capacitatea nominală netă a bateriei, ci cantitatea totală de energie furnizată de încărcător pentru a o umple.

Tabel EcoC 4 ECOBEST Challenge 2024

Mai presus de toate explicațiile pe care le-am menționat, șoferul plătește pentru energie, iar acești kWh suplimentari „scapă” de computerul de bord. Cel mai bun indice EcoC 4 este realizat de Mini Cooper SE, iar valoarea este de 5,82 km / kWh real încărcat. Din cauza pierderii de energie la încărcare, numărul 1 în EcoC 2, Opel Corsa, ajunge în ECOBEST Challenge 2024 pe locul trei în clasamentul EcoC 4.

Au fost măsurate procesele de încărcare rapidă AC și DC cu mare precizie, folosind stații de 22 kW AC și stații de 350 kW DC, care au livrat tuturor mașinilor testate capacitatea maximă de reîncărcare. De asemenea, am măsurat timpul necesar procesului de încărcare.

Tabel incarcare rapida DC ECOBEST Challenge 2024

Probabil cea mai bună veste pe care o poate oferi ediția ECOBEST Challenge 2024 este faptul că timpul de încărcare rapidă DC s-a îmbunătățit remarcabil pentru toate cele 13 mașini. Practic, 100 km se pot încărca în 7 min și 18 minute! Media este mai bună decât măsurătorile de anul trecut și arată în mod clar tuturor utilizatorilor de mașini EV că timpul pentru reîncărcare rapidă se reduce rapid.”, a spus Dan Vardie.

Anul trecut am avut recordul de doar 4 minute pentru Hyundai Ioniq 6, mai puțin decât cele 7 minute ale KIA EV9, cel mai bun timp din acest an. Dar este important de subliniat și faptul că anul trecut cel mai lung timp de încărcare rapidă pentru 100 km a fost de 25 de minute, clar mai mult decât anul acesta. Capacitatea maximă de încărcare a fiecărei mașini determină acest timp.

Tabel incarcare AC ECOBEST Challenge 2024

Două note importante: la ECOBEST Challenge 2024 pentru AC, am încărcat bateriile de la 0 la 100%, iar pentru DC, procesul de încărcare a fost de 20% – 80%, cel mai frecvent ciclu recomandat pentru o astfel de încărcare. Timpul de încărcare a 100 de kilometri reprezintă o medie a întregului proces de încărcare și trebuie înțeles ca atare. După cum am observat, ratele de încărcare nu sunt liniare în timpul încărcării rapide DC. AUTOBEST are toate graficele de încărcare, care fac parte din datele disponibile la cerere.

ECOBEST Challenge 2024 demonstrează că nu există o singură mașină capabilă să câștige în toate clasamentele. Aceasta este provocarea industriei, de a performa mai bine în mai multe domenii cheie monitorizate prin testele noastre cuprinzătoare. Și aici este important interesul și dorința tuturor utilizatorilor de mașini EV din Europa de a afla care dintre aceste măsurători cheie sunt mai importante decât celelalte. La AUTOBEST monitorizăm îndeaproape aceste observații și încercăm să ne adaptăm rezultatele ECOBEST Challenge. Acesta este motivul pentru care anul acesta comunicăm clasamente în jurul indicilor și măsurătorilor noștri proprietari.” a adăugat Dan Vardie.

Pentru a obține date precise și complete în cadrul ECOBEST Challenge 2024, AUTOBEST, în strânsă cooperare cu Quattroruote și Centro Prove, a folosit Power checkK Control (PKC) pentru a analiza și a certifica o mașină electrică. Deoarece este conectat în timp real cu mașina printr-o conexiune Bluetooth OnBoard Diagnostic II (OBDII), PKC accesează mulți parametri despre starea actuală a bateriei: SoC (State of Charge), SoH (State of Health), temperatura , viteza mașinii, condițiile meteorologice, puterea utilizată sau regenerată de mașină, puterea în timpul fazei de încărcare și alți factori relevanți.

ECOBEST Challenge 2024

Șoferii de vehicule electrice pot obține această experiență în viața de zi cu zi folosind Power Cruise Control. PCC recomandă punctele de încărcare potrivite de-a lungul traseului și calculează cu precizie câți kWh trebuie să încărcați. Și pentru a-l folosi în cel mai bun mod, acest software oferă feedback constant șoferului printr-o interfață intuitivă numită indicator Heaven-Hell.

Cum a fost organizat ECOBEST Challenge 2024

ECOBEST Challenge 2024 s-a desfășurat în Vairano, unde se află terenul de probă Quattroruote, lângă Milano. Jurnaliștii auto profesioniști ai AUTOBEST au condus 14 vehicule electrice disponibile în Europa (toate cu peste 350 de kilometri de autonomie WLTP omologate și cu prețuri de listă sub 65.000 EUR, înainte de taxe) pentru a răspunde la cele mai frecvente întrebări pe care oamenii le pun atunci când caută o mașină electrică.

ECOBEST Challenge 2024

Testele ECOBEST Challenge 2024 au început și s-au terminat la Vairano ASC, unde am și reîncărcat mașinile. Toate vehiculele testate au fost modele obișnuite de producție cu o singură persoană la bord, sistem de climatizare și echipamente de infotainment active și presiunea în anvelope recomandată de marcă. Toate mașinile au fost conduse în modul „Normal” și folosind modul „Frână” în interiorul orașului, acolo unde era disponibil.

Rulând pe un traseu mixt, toate vehiculele au parcurs o serie de trei circuite cu lungimi diferite, inclusiv autostrăzi (55%), drumuri convenționale (25%) și medii urbane (20%).

Toți șoferii și-au schimbat mașinile la fiecare 30 de kilometri pentru a evita orice efect individual al stilului de condus în rezultate. Toate vehiculele au circulat în convoi în spatele unui conducător, stabilind viteza medie și respectând în orice moment limitele de viteză.

După ce au atins indicația de 0% baterie și/sau 0 km de autonomie care apar pe indicator, mașinile au continuat să circule în Vairano ASC până la oprirea lor completă.

Pentru al patrulea an consecutiv, ECOBEST Challenge 2024 a fost organizat în parteneriat cu VINFAST, producătorul vietnamez care va lansa noi vehicule electrice pe piețele europene la sfârșitul acestui an și în prima jumătate a anului viitor. „Folosesc această ocazie pentru a mulțumi pentru sprijinul mare oferit de VINFAST în organizarea testului nostru EV. Deși VINFAST nu are mașini în test, implicarea face parte din angajamentul său față de electromobilitate, oferind consumatorului european o șansă corectă de a beneficia de acest proces. Acestea sunt valorile pe care le împărtășim în totalitate la AUTOBEST”, a adăugat Dan Vardie.

AUTOBEST mulțumește, de asemenea, publicației Quattroruote, considerată pe scară largă biblia auto italiană, pentru suportul logistic și tehnic complet. Cooperarea cu Xiaomi și e-gap este, de asemenea, foarte apreciată.

Articole similare

Primul Porsche 911 de serie dotat cu propulsie hibridă va debuta pe 28 mai

Mihai Morcovescu

Ford spune că Departamentul de Justiție al SUA pune capăt anchetei în privința emisiilor

Gabi Gogiu

BMW a anunțat oficial data la care va dezvălui noul M5 Touring

Mihai Morcovescu