Cupra, desprins din identitatea Seat ca brand de sine stătător, împlinește 3 ani de când există pe piață. Momentul aniversar este marcat cu vești bune, planuri pentru expansiune și dezvăluirea primului model electric al mărcii – Cupra Born.
„Cupra este aici și rămâne aici!”, a spus determinat Wayne Griffiths, președinte Cupra și Seat.
Marca și-a început cu dreptul popularizarea, având în vedere că de la 14.400 automobile vândute în 2018 a ajuns la 27.400 unități comercializate în 2020, chiar dacă ultimul a fost an pandemic și s-a instaurat un lockdown agresiv în vestul Europei sau în alte state importante pentru brand. Germania, UK, Spania și Italia au fost piețele cele mai mari pentru constructorul auto spaniol.
În 3 ani de la înființare, Cupra a vândut peste 65.000 de exemplare. Leon Family conduce topul cu peste 13.400 de unități.
Formentor – prima creată și construită exclusiv de Cupra – s-a vândut mai bine decât se așteptau creatorii săi. Până acum au fost efectuate peste 3.600 de livrări.
În 2021, Cupra vrea să vândă mașini în valoare de peste 1 miliard de euro. Planurile companiei continuă să rămână ambițioase în baza unei strategii bazată pe 3 principii:
- boost – mai multe mașini;
- distribuție – mai multe canale de comercializare;
- întărirea imaginii – axare pe experiențe diversificate.
3 ani de Cupra. Electrificarea – o prioritate
Cupra anunță că propulsează brandul în lumea electrificării cu primul model complet BEV, dar și prin adăugarea de variațiuni hibrid pentru mașinile deja aflate în portofoliu.
Formentor, spre exemplu, va fi disponibil și în varianta E-Hybrid cu două niveluri de putere: 204 CP și 245 CP. În total, Cupra va avea șașe mașini echipate cu sistem PHEV. Oficialii companiei se așteaptă ca mai bine de 50% din noile Formentor vândute să fie plug-in hybrid (PHEV).
Odată cu electrificarea necesară în Europa, Cupra continuă cu extinderea în Mexic, Turcia și Israel. Ambițiile companiei au fost și rămân globale.
Strategia nouă de vânzări și distribuție în care se pune accent pe sustenabilitate devine parte integrantă din ADN-ul companiei. Cupra împrumută de la Tesla și vor merge pe comercializări directe, iar prezența în online va fi îmbunătățită. Noul model complet electric va fi primul cu care se va stabili noua experiență de cumpărare pentru clienți.
„Cupra Garage” va fi identitatea sub care se vor vinde mașinile în mai multe orașe din lume. Dealerii, însă, rămân la fel de importanți pentru brand.
Cupra anunță, totodată, că se axează pe crearea unei comunități pe care o numește „trib” în care pasiunea să se regăsească împărțită de toți cei care sunt clienți.
3 ani de Cupra. Born, prima mașină electrică (BEV) a mărcii
Mașina electrică este un omagiu pentru Barcelona și vine cu o autonomie de peste 500 km.
Va putea fi cumpărată prin intermediul unui abonament, astfel marca țintește clienții tineri care sunt în căutare de experiențe dinamice. Unele servicii in-car vor fi, de asemenea, gândite astfel încât să poată fi activate după achiziție. Mai mult, folosește o serie de produse reciclate pentru a realiza anumite componente din interior.
„Cu elegantul Cupra Bond intrăm într-o nouă eră a optimismului și ambiției”, a spus Griffiths.
Oficialul companiei a mai arătat că-și dorește ca acest nou model să contribuie activ la electrificarea Spaniei și să permită penetrarea unor noi piețe.
Influențele VW pot fi observate încă de la exterior, noul model semănând cu ID.3 – „noul Golf” al industriei auto în permanentă schimbare. De altfel, Born are la bază platforma MEB Volkswagen Group și este echipat cu un afișaj pe parbriz cu funcție de realitate augmentată și un sistem multimedia și de conectivitate complex, cu ecran de 12 inchi.
3 ani de Cupra. Noul Formentor VZ5 – o ultimă șansă pentru ICE
Cupra Formentor VZ5 este un alt model performant anunțat la aniversarea mărcii care include un motor TSI 2,5 litri, în 5 cilindri, capabil de 384 CP (390 PS) și 480 Nm. Mașina poate atinge 100 km/h în 4,2 secunde.
Față de celelalte variante, acest Formentor vine echipat cu roți 20”, suspensie poziționată cu 10 mm mai jos și frâne Akebono.
Cupra mizează pe o notă de exclusivitate, așadar a anunțat că se vor produce 7000 de exemplare pentru întreaga lume.
Cupra, spre deosebire de Tesla sau GM, este prezentă în România.
Prețurile noilor modele nu au fost confirmate încă, dar pentru Formentor PHEV E-Hybrid știm că prețul de pornire în România este de 40.059 euro cu TVA.