AUTOpro
Industrie

ACEA ia măsuri în criza semiconductorilor

Carlos Tavares

ACEA, Asociația Constructorilor Europeni de Autovehicule, a trimis un memorandum către Thierry Breton, Comisarul European pentru Piaţa Internă, în care transmite un semnal de alarmă cu privire la implicațiile pe care această criză le poate avea asupra industriei auto, dacă nu se iau urgent măsuri. În cadrul acestei scrisori, ACEA subliniază că această criză de semiconductori dă semne că ar putea să se întindă chiar până în trimestrul 3 al anului 2021!

ACEA, prin vocea lui Eric Mark Huitema, Directorul General al Asociației, a cerut ajutorul Comisiei Europene pentru a putea rezolva problema stocurilor de semiconductori, care în prezent sunt aproape de fundul sacului. ACEA subliniază că, pe termen lung, trebuie găsită o metodă de reducere a dependenței față de producătorii asiatici de semiconductori. Chiar și așa însă, pe termen scurt, ACEA cere ajutorul Comisiei Europene pentru a rezolva această criză, devenită între timp una vitală și strategică pentru întreaga industrie auto europeană.

Însă asta nu este tot. Industria auto europeană este pe cale să se confrunte cu o nouă criză, cea a oțelului. Asociații de profil din domeniu, alături de ACEA, subliniază că restricțiile aplicate pieței libere de oțel trebuie urgent ridicate, pentru a permite o reglare a pieței și evitarea unei crize, care poate afecta iremediabil o industrie auto aflată deja în pragul unei noi scăderi dramatice, datorată crizei semiconductorilor.

Articole similare

Grupul Stellantis testează motoare Euro 6 pe bază de combustibili sintetici

Mihai Morcovescu

HYVIA Master City Bus H2-TECH – primul minibus urban cu propulsie pe hidrogen din Europa

Darius Pana

CEO-ul Grupului Stellantis a încasat în 2023 un salariu de 36,5 milioane de euro

Mihai Morcovescu

Leave a Comment