AUTOpro.ro
Inside story Stiri

VW EV la 21.000 Euro? Da, se pregătește..

Volkswagen ID.3

Potrivit Automotive News, VW dorește să lanseze o familie de mașini electrice populare cu prețuri de 21.000 Euro. Chiar dacă astăzi le are deja, vrea altele! Este exact ce a scris AUTOpro acum aproape 1 an, când s-au anunțat cele 3 „micuțe” de oraș: VW e-Up, Skoda Citigo e-iV și Seat Mii electric

Să remintim, lansarea versiunilor EV a celor 3 mașini de oraș, a reprezentat o propunere electrică la un preț foarte competitiv, dovadă că toată cota a fost deja rezervată- situația din România și nu numai. AUTOpro a salutat această „democratizare” a electromobilității realizată de grupul VW. Însă am arătat tot atunci că platforma folosită la cele 3 mașini nu este MEB – cea folosită la ID3 și familia sa de EV-uri- ci una veche, de dinainte de „Dieselgate. Este epoca în care Audi a pionierat – la vremea respectivă- o platformă electrică în care producătorul german a investit bani frumoși. Și care a fost lasată „baltă”, grupul german preferând să investească miliarde de Euro într-una complet nouă, MEB.

AUTOpro a menționat acest fapt și a pus întrebarea firească, de ce ar dori cineva să cumpere o mașină EV nouă cu o tehnologie care nu mai are nici un viitor? Pentru că – evident – viitorul îl reprezintă MEB! Oricât de ieftine ar fi aceste mașini, nu se compară cu un smartphone pe care îl cumperi conștient că după 3 ani îl cam arunci… Este greu de imaginat că cineva vrea să dea 20.000 Euro pe o mașină care nu are prea mari șanse de viitor…

Să ne amintim că acum un an, Herbert Diess, Președintele grupului VW afirma că va lansa aceste 3 mașini ca „un pas mare spre electromobilitate pe care să și-o permită cât mai multă lume!” Acum același grup nu mai dorește să continue cu tehnologia mai veche ci vrea ca din MEB să facă o platformă mai „modestă” care să ducă la costuri mai mici pentru mașini urbane la prețuri rezonabile. Mașini cu o tehnologie EV la zi.

Sunt voci în presa internațională – vezi, de exemplu, Electrek – ce consideră că nemții vor să creeze o linie ieftină, populară de EV-uri, un fel de sub-marcă VW care să aibă această misiune a democratizării electromobilității. Și asta ar fi o premieră mondială! Cum la AUTOpro nu ne-am început meseria zilele astea și fără să ne certăm cu nimeni, dorim să amintim că un asemenea concept este departe de a fi vreo premieră. Marca Dacia a fost prima încercare de creare a unui brand „affordable”, un „smart buy” și a fost un succes uriaș încă de acum 16 ani, de când a apărut primul Logan. Anul viitor, Dacia va lansa Spring, primul SUV EV de segment A la un preț estimat în zona a 15.000 Euro. Este exact același concept Dacia de acum 16 ani, tradus în electormobilitate. Mai mult, Geely face exact același lucru de ani de zile. A venit pe piață cu noi mărci care atacă diverse poziționari de preț, pentru electromiobilitate. Un exemplu care „doare” în Germania este trecerea mărcii Smart în gestiunea Geely si transformarea într-un brand pur EV cu destinație urbană. O decizie luată acum vreo 2 ani de care am scris la vremea respectivă. Iar tot aici la noi ați avut și premiera mondială a lui AMI one, prima soluție de mobilitate urbană EV oferită de Citroen.

Nu vrem să minimalizăm dorința VW de a oferi soluții EV mult mai ieftine- apropo, tot noi am afirmat că ID3 nu este deloc ieftin, unii ne-au contrazis. Oare acum când chiar VW o recunoaște, ce ar fi de spus? Dimpotrivă, se înscrie în evoluția firească a electromobilității. Că actualele „micuțe” de oraș Skoda, VW și SEAT au o tehnologie modestă, fără viitor, este „ gișeftul” cumpărătorului! Probabil că într-un an, VW va oferi primele modele „affordable”- despre ID1 se vorbește deja ca ar fi un prim exemplu!

PS. Apropo de ID3, când a fost lansat, un insider al companiei germane ne-a vorbit despre faptul că la vârf, ID3 cu cockpit digital va ajunge la peste 60.000 Euro. Pe atunci, compania germană nu vorbea despre o asemenea dotare high tech. Înre timp a vorbit și a confirmat ce scria AUTOpro, acum mai bine de jumătate de an. 60.000 de Euro nu este prea „affordable” oricum vrei să privești lucrurile. Chiar și prin prisma unui „parbriz” digital. Dar – din câte se dovedește acum – VW nici nu afirmă așa ceva. Este doar interpretarea unora…

Articole similare

Porsche intenţionează să construiască o nouă uzină în Slovacia

Robert Stan

Corespondență de la Londra – Cel mai capabil Ford din istorie a fost lansat la Londra

Sirbu Automedia

Ford are planuri mari pentru AI

Sirbu Automedia

Leave a Comment