AUTOpro
Generale Romania my love Stiri

Un nou motor diesel pentru vârful de lance Opel Insignia

  • Cu adevărat puternic: supraalimentare secvențială pentru o putere de 154 kW/210 cp și un cuplu ridicat
  • Combinație ideală: întotdeauna alături de transmisia automată cu opt trepte și tracțiunea integrală
  • Foarte eficient: consum NEDC în regim mixt de 6,9 litri, echivalentul a 183 g de CO2 pe km
  • Fabricat în Germania: motoare de la fabrica din Kaiserslautern pentru toate modelele Insignia

Rüsselsheim.  Începe producția noului motor vârf de gamă și a modelului Insignia Country Tourer de la Opel: odată cu sfârșitul verii, vor ieși de pe linia de producție primele motoare diesel BiTurbo de 2,0 litri. Acestea sunt adaptate pentru Country Tourer și pentru celelalte variante ale vârfului de lance Opel. Alături de Grand Sport, Sports Tourer și Country Tourer, cea de-a doua generație a modelului Insignia poate fi comandată anul acesta cu noul motor diesel vârf de gamă. Country Tourer se adresează tuturor fanilor Insignia care doresc un station wagon practic și elegant cu alură de autovehicul off-road. Noul venit va avea lansarea mondială în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017).Flagship with power to spare: the new Opel Insignia (here the Grand Sport sedan) is now available with a sequential turbocharged 2.0-liter diesel engine that delivers 154 kW/210 hp and torque of 480 Nm.

Noul motor diesel de 2,0 litri dezvoltă 154 kW/210 cp la 4.000 rpm și generează un cuplu maxim de 480 Nm de la numai 1.500 rpm datorită supraalimentării secvențiale în două etape (consum oficial de carburant Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 183 g/km). Noul Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 7,9 secunde și are o viteză maximă de 233 km/h.

O asemenea putere trebuie gestionată inteligent la drum și, din acest motiv, motorul vârf de gamă este oferit întotdeauna în combinație cu o transmisie automată cu opt trepte cu schimbare lină și tracțiune integrală de înaltă tehnologie cu vectorizarea cuplului. Pe lângă putere, reacțiile (putere turbo în orice situație) și rafinamentul noului motor common-rail sunt, de asemenea, îmbunătățite față de unitatea foarte populară de 2,0 litri cu un singur turbocompresor (125 kW/170 cp; consum oficial de carburant pentru modelul Grand Sport cu tracțiune față în conformitate cu ciclul NEDC: urban 6,7 l/100 km, extra-urban 4,3 l/100 km, mixt 5,2 l/100 km, emisii oficiale de CO2 în regim mixt de 136 g/km).

 

Pe lângă datele legale solicitate prin NEDC, Opel a determinat și valorile de consum în conformitate cu Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP – Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial) care sunt impuse oficial începând din această toamnă. Valorile WLTP (consumul de carburant WLTP pentru Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo este cuprins între 12,2 și 6,2[1] l/100 km, mixt 8,0-7,5 l/100 km, emisiile de CO2 209-196 g/km) sunt mult mai apropiate de realitate decât cifrele determinate conform NEDC, care se aplică oficial până în prezent (consum oficial de carburant pentru Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu NEDC: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisii specifice de CO2 în regim mixt de 183 g/km). Totodată, rezultatele WLTP iau în considerare stiluri diferite de conducere, ceea ce le permite clienților să-și estimeze mai bine consumul de carburant[2].

Rugged: The new Opel Insignia Country Tourer, which makes its world premiere at the Frankfurt International Motor Show, appeals to buyers in the market for a stylish, practical station wagon with off-road looks.
Rugged: The new Opel Insignia Country Tourer, which makes its world premiere at the Frankfurt International Motor Show, appeals to buyers in the market for a stylish, practical station wagon with off-road looks.

Ca și motorul de 2,0 litri existent de 125 kW/170 cp cu un singur turbocompresor, noul vârf de gamă diesel este oferit cu tehnologia foarte eficientă Selective Catalytic Reduction (SCR – reducere catalitică selectivă) cu injecție de AdBlue, care elimină oxidul de azot (NOx) din gazele de eșapament. Soluția de uree și apă ce conține amoniac (NH3) intră în reacție cu oxizii de azot în convertizorul catalitic SCR, rezultând vapori inofensivi de azot și apă.

Noul motor diesel vârf de gamă cu supraalimentare secvențială în două etape

Noul motor diesel încorporează două turbocompresoare care funcționează secvențial. Aerul admis intră în prima turbină unde este comprimat și trece în al doilea sistem de compresie. Acesta este condus de palele Turbinei cu Geometrie Variabilă (VGT) în gazele de eșapament, ceea ce crește cuplul la turații mici ale motorului și mărește puterea la turații mai mari. VGT reglează apoi palele pentru a fi paralele cu direcția gazelor, reducând astfel contrapresiunea și scăzând consumul de carburant. Aerul admis care este acum comprimat la presiuni mari și are o temperatură foarte mare trece printr-un intercooler în drumul către camerele de ardere. Motorina este injectată apoi prin injectoarele cu șapte orificii în până la zece secvențe la o presiune de 2.000 de bari. În funcție de turația motorului și de sarcină, presiunea de amplificare este controlată de trei supape de derivație și de o turbină cu geometrie variabilă și acționare electrică.

Dream team: The new top-of-the-line 2.0-liter diesel engine for the Opel Insignia BiTurbo always comes with all-wheel drive and eight-speed automatic transmission.
Dream team: The new top-of-the-line 2.0-liter diesel engine for the Opel Insignia BiTurbo always comes with all-wheel drive and eight-speed automatic transmission.

Pe lângă eficiența crescută, puterea și cuplul mai mari, rafinamentul și atenuarea zgomotelor au reprezentat priorități la proiectarea noului motor. De aceea, inginerii Opel au instalat un arbore cotit din fontă, arbori de echilibrare, un volant rigidizat și o baie de ulei din două piese pentru a reduce la minim vibrațiile și zgomotele tipice unui motor diesel. Pentru a reduce și mai mult consumul de carburant, pompa de apă electrică este oprită în funcție de temperatură. Ca și binecunoscutul motor diesel de 2,0 litri, noul diesel BiTurbo este construit în fabrica Opel din Kaiserslautern.

 

 

Articole similare

SALONUL INTERNAȚIONAL DE AUTOMOBILE BUCUREȘTI revine dupa 11 ani

Filip Sîrbu

Mon Ami, electromobilitate pentru toți

Dan Vardie

Skoda Fabia ajunge la a IV-a generație

Florin Amariei

Leave a Comment